[Business Class] Paris-Sydney 1051€ [Star Alliance]

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Johans00, 15 Mars 2020.

1. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    #KämpaSkogi
    Hade varit enormt synd om alla redan gjorda flygningar vore förgäves. Kämpa!

aruba1 gillar detta.
  2. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är game! Tror vi kan fylla en hel kärra om du styr här!

Lagerman och Skogi gillar detta.
  3. Lagerman

Lagerman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @John Rosenbaum och @Skogi . Jag tror att vi är på något här. Själv behöver jag 13 460 poäng för att rädda EBD med prytpunkt 1/7. BC Grupp-MR kan ju lätt bli aktuellt beroende på hur länge detta elände pågår! :)

Skogi gillar detta.
  4. Buffon

Buffon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man bokar detta, hur pass skyddad är man om det fortfarande är kaos i sommar? Rekommenderas det att köpa resan med Amex Premium eller MC ? Det är en bra deal, man skulle vilja ha den om världen fungerar men vill ej sitta där i sommar om det är kaos i asien. Hur hade ni gjort?

5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar om man skall boka den via Amex resebyrå och sen om de blir skit får Amex lösa detta?

6. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte helt säker men tror denna deal är borta nu, jag hittade min på google flights men där finns den inte kvar längre, billigaste är kring 23,000 SEK under resten av året

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jo hittar för cirka 2000 EUR just nu...... Dock skulle denna resa dra in ca 28-29K baspoäng till SAS Eurobonus. Kan man samtidigt boka en 2 för 1 deal på Lufthansa i First för liknande pris kan man få ut mer poäng.

upload_2020-3-23_21-45-8.png

8. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Codeshare med cathay pacific - har du räknat med det i kalkylen för hur många poäng det blir?

9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självfallet, är ju rutinerad :D

Air NZ ger ca 11 000 Miles X 2 för J klass på Air NZ ger 200% till Eurobonus. Sen har vi ZRH - SIN på utresan med Swiss ger ca 6400 poäng då bara P klass ger 100% av distans och sist CDG-ZRH-CDG på det är väl 750 poäng per väg.

Cathay benet ger inget till Eurobonus då de är ”operated airline” som gäller, alltså får man inga EuroBonus points.
    :rolleyes:

aruba1 och FilipJ gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!