Senaste nytt

Business class på flyget - perfekt för networking. Har du mött någon intressant person ombord?

telelina

Medlem
Jag har träffat trevliga människor både på longhaul, amerikansk inrikes och inom Europa. Träffade en operasångerska på väg till NYC för att uppträda, vi drack en massa champagne och snackade en massa om livet i allmänhet.

På flyget till Malaga (mitt resesällskap flyg från annan ort) träffade jag ett norskt par runt 60 som jag pratade med hela vägen ner och sedan hörde de av sig och ville äta middag med oss väl på plats. De hade båda tidigare arbetat på SAS-kontor i Oslo. Riktigt roliga.

Träffade en amerikansk universitetslärare på USA inrikes ~60 som hade "tutorials" med mig på flyget ang diverse saker som handlade om USA.

På väg till Palma hade jag och min vän "fest" på rad 1D-1F med paret (56+62år) som satt på 1D+E, min vän satt på 1F och vi turades om att stå o luta oss mot väggen. Detta var även gången pursern tog leg kontroll på mig och försvann ut bakom skynket med mitt körtkort. Den skrattade vi gott åt allihopa.

Träffade en tjej på USA inrikes som var på väg till Philly för att möta sin gamla kärlek, hon var nog lite nervös för hon berättade allt för mig. Hon jobbade som ingenjör på Texas Instruments och var helt överlycklig över att jag hamnat brevid henne.

EDIT: Glömde ju nämna att jag satt brevid @Thornado på vägen hem från BC-resan/MR till Aten och det gav upphov till lite affärsmässigt samarbete. :)
 
Last edited:

spritfet

Medlem
Jag hamnade bredvid en stor svensk tennisdomare efter att jag blivit uppgraderad.
Min normalflygning på longhaul är middag, toalettbesök och borsta tänderna, nackkudde, öronproppar och ögonbindel. Sen är det sova tills frukosten ställs framför mig.

Denna gång kom jag i samspråk med denna trevlige man. När jag informerade om att nu var det dags för mig att sova så sa han frankt att det hade inte han planerat. Vi hade trevligt och vi skulle prata hela flygningen. Därmed basta. ;-)
Jag bjöds även in att få se China Open om och när jag ville. Bara kontakta honom så skulle han fixa det.
Jag hade inte riktigt greppa storheten i det och mitt intresse var väl lite svalt för tennis så jag nappade inte på erbjudandet.

Kul flight men jetlaggen tog längre tid att styra upp efteråt. ;-)
Jobbade mycket på touren 2011-2014 och håller med om att många domare (och ATP-spelare) är sköna individer :)
China Open, där missade du inget...
 
Toppen