Senaste nytt

[Business class] Oslo-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 9190 SEK

Paby

Medlem
Känns som att det här motiverar en egen tråd! Kudos till Jonas som lyfte upp det i tråden "Billiga Premium biljetter..." - vintersemestern är klar. :)

Har kompletterat uppgifterna nedan.(modifierad av AHO)

Jonas Forslin skrev:
Väldigt bra pris med Turkish Airlines till Bangkok från Oslo i Bussiness i början på nästa år.

OSL-BKK T/R
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JBX3MO
Pris: 5.430 NOK + skatter (ca 2.420 NOK), totalt ca 9.190 SEK inkl. skatter (per 2011-10-05)
Min/Max stay: 3 dagar / 3 månader
Stopover: 1 fri stopover i Istanbul i varje riktning
Förköpskrav: senast 2011-10-31. OBS. De har förlängt detta erbjudande till 2011-11-20.
Gäller för utresa: mellan 2011-10-05 och 2012-03-31
Blackout dates: mellan 2011-12-10 och 2012-01-12
Återbetalning: Ja, 100 EUR
Ändring: Ja, 50 EUR per gång
Routing: Oslo-(TK)-Istanbul-(TK)-Bangkok

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited by a moderator:

yopeyo

Medlem
Med ett sånt pris var det ju bara att glömma att spendera mer tid på att hitta bonusplatser åt hela familjen.
Nu blir det istället lite mer poäng att använda för vidaretransport borta i Asien :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Till alla som har bokat denna biljett, här kommer tips.

  • Boka inga biljetter till/från Oslo än. Det kan finnas risk att Turkish annulerar bokningar och hävdar att det var misstag.
    (Dock att boka bonusbiljett med SAS EuroBonus poäng på SAS webbsida är rekommenderad. Då kan du avboka bonusresan utan extra kostnad på nätet.)

  • Boka inga hotell i destination än. Samma orsak som ovan.
    (Full refundable rate och no pre-payment rate är OK.)
 

charlesswe

Medlem
Jag har själv köpt en sån fare med TK förut, BKK-IST-SAO i C för 5000 SEK och jag har inte haft bokningen annulerat. Tror inte att det blir nått problem.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns också priser till:
  • Ho Chi Minh City: ca 12,800 SEK inkl. skatter (tillåter stopover både i Istanbul och i Bangkok varje riktning)
  • Singapore: ca 15.000 SEK inkl. skatter
 

MrBeen

Medlem
Jag testade boka ut före feb och fick aldrig det priset. Är det slut på denna typ av biljetter eller är det fel i travel OCT 5 2011 - MAR 31 2012?
 

Paby

Medlem
Jag tror också att priserna antingen är rätt eller måste bli honored i vilket fall. Har tittat runt och det går att få Qatar Airways för 11900 SEK runt samma datum som TK kör sina priser så det blir svårt för TK att hävda att priset skulle vara uppenbart för lågt givet marknadens övriga priser och att köparna "borde ha insett" detta. Jag har tagit screenshots på Qatars priser så börjar Turkish tjafsa ska jag använda dom för att se vad svensk lagstiftning är värd.
 
Last edited:

Paby

Medlem
Jag testade boka ut före feb och fick aldrig det priset. Är det slut på denna typ av biljetter eller är det fel i travel OCT 5 2011 - MAR 31 2012?

Jag har tagit 16-30 jan och när jag tittar nu finns priset fortfarande för dessa datum. Vilka datum försöker du boka?
 
Toppen