[Business class] Norge/Linköping-Istanbul T/R, Air France, fr 6.600 NOK / 6.800 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 30 Augusti 2017.

1. Thornado

Thornado Medlem

Jag antar att man måste skaffa visum till Ryssland för denna (åtminstone om man tar rutten via Irkutsk)?

Gus gillar detta.
  2. Du flyger mellan Moskva och Irkutsk vilket är inrikesflyg så du behöver definitivt ryskt visum.

3. Jag antar att Moskva-Irkutsk räknas som intra-Europa för att Air France inte debiterar något bränsletillägg på intra-Europa flygningar.
    Däremot debiterar Air France bränsletillägg på Moskva-Bishkek så den sträckan måste vara icke intra-Europa flygningar.

via Irkutsk = utan bränsletillägg
    Screenshot20170830 03 AF.png

via Bishkek = med bränsletillägg 2.856 SEK
    Screenshot20170830 04 AF.png

4. Om man inte är intresserad av flyga långt utan antal segment, kan man också flyga via Stockholm två gånger.
    I och med att denna fare tillåter obegränsat antal fri stopover, går det att använda som Linköping/Stockholm-Paris T/R x 3.

I detta exempel har jag inte applicerat stopover i Paris men det går att ha stopover i Paris alla gånger.
    Screenshot20170830 05 AF.png

Det blir ca 6.600 SEK inkl. skatter så delar man med 3 blir det ca 2.200 SEK per T/R.

Smuffe, FF#1, sepbemi och 4 andra gillar detta.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill minnas att jag har sett en mini-guide om hur man hittar platser på så komplexa routings. Minns någon vilken tråd det är?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sök på ITA Matrix? Det är ju inte direkt en komplex rutt.

7. Fredrik Staxäng

Fredrik Staxäng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det ser ut som alla routings börjar på LPI-KL/AF-AMS och slutar med AMS-KL/AF-IST. Och så har vi route 95

95. LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-KL/AF-AMS-KL/AF-LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST

som passerar LPI två gånger, AMS fyra, och Paris två gånger. Route 343 kommer till Istanbul på vägen till Istanbul.

343. LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-IST-KK/AF-AYT-KK/AF-IST-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST

Favoriten hittills är
    383. LPI-KL/AF-AMS-KL/AF-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST-PC/KL-KRR-SU/AF-MOW-TLS/SXB/PAR/NTE/NCE/MRS/LYS/CFE/BOD-AMS-KL/AF-IST

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bifogade filer:

• map.gif
      map.gif
      Filstorlek:
      24,3 KB
      Visningar:
      356
    Smuffe, jumbooze, jsn och 1 annan gillar detta.
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är hur många gånger jag behöver flyga till Irkutsk för att sedan kunna använda poängen på La Premiere..?

Smuffe och palmen gillar detta.
  9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tjänar ca. 30000 miles på Irkutskroutingen utan status (sedan har ju Flying Blue generös bonus när du väl är där). La Première till Hong Kong (med BEST) kostar från 320 000 poäng.

Smuffe och olo gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

Hon kanske hoppas träffa ryska hunkar på semester vid Bajkalsjön ?

Last edited: 30 Augusti 2017
    Smuffe, Elias, jerixon och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!