Senaste nytt

[Business class] Norden-Hong Kong T/R, Cathay Pacific, fra 16.200 DKK / 16.900 NOK / 17.100 SEK inkl

Dr. Miles

Expert
Enligt FlyerTalks denna tråd(21 sidor...) ser det inte ut som Cathay Pacific börjar köra sin Boeing B777-300ER med nya Business class till Europa anytime soon...:(

I stand corrected. :eek:

Seat map av Cathay Pacifics Boeing B777-300ER(77W).
77W med nya Business class har C bara till rad 26, medans 77W med dagens Business class har C fram till rad 27.

CX250 och vissa CX254 mot Hong Kong och CX251 och vissa CX253 körs av 77W och det ser ut som Cathay Pacific kör 77W med nya Business class på vissa dagar.

Kod:
27 May 2012/CX 250/LHR-HKG/77W/C-Business
     A    |   D   G    |   K   
11   -        -   -        -   
12   -        -   -        -    [L]
15   -                         
16   -        -   -        -   
17   -        -   -        -   
18   -        -   -        -   
19   -        -   +        -   
20   -        +   +        -   
21   -        +   +        +   
22   -        +   +        +   
23   +        +   +        +   
24   -        -   -        -   
25   -        -   -        -   
26   -        -   -        -   

[+] Available     [W] Wing       [L] Lavatory 
[-] Unavailable   [E] Exit Row   [U] Upper Deck
[P] Preferred
 
Last edited:

HKG Flyer

Medlem
Bokat! hade planer på HK, och nu kunde jag inte hålla mig längre:) Har testat CX regional i vintras, detta blir första long haul.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdatering av Cathay Pacific deal.
Priset har gått upp, men goda nyheten är att dealen är bokningsbar under år 2012 och kan resa fram till år 2013.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Hong Kong T/R, Cathay Pacific, 17.700 SEK inkl. skatter

STO/GOT-HKG T/R
Flygbolag: Cathay Pacific(CX) + inom Europa: British Airways(BA), Lufthansa(LH) och SAS(SK)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: I1YSE
Pris: 14.230 SEK + skatter ca 3.470 SEK, totalt ca 17.700 SEK
Min/Max stay: -- / 12 månader
Stopover: 2 stopover i Asien är tillåtna för 1.000 SEK per stop
Boka senast: 2012-DEC-31
Gäller för utresa: mellan 2012-FEB-12 och 2013-DEC-31
Köpvillkor: SITI (säljs endast inom Skandinavien)
Tour code: STO100FF500
Connection flight:
BA EX STO/GOT VIA LHR AND VV BA/CX CODESHARE FLIGH TS ALLOWED.
SUPPLEMENT-NIL.
RBD SAME AS CX.
FOR CX I/D/C CLS FARES BA Y CLS MAY BE USED IF SAM E CLASS AS AS CX IS NOT AVAILABLE.
USE BA C CLS FOR CX A CLS FARES.
--------------------------------------------------
LH EX-STO/GOT VIA FRA LH S-CLS EX STO/GOT SEK500 NETT/ONE-WAY.
SURCHRGE ON LH Y CLS VIA FRA EX STO/GOT IS SEK2000 NETT/ONE-WAY.
MANUAL PRICING REQUIRED FOR LH Y CLS.
--------------------------------------------------
SK EX STO VIA LON/PAR/AMS/FRA AND VV
SK-L CLS NIL
SK U/W-CLS - SEK500 NETT/ONE-WAY
SK Q/M-CLS - SEK1000 NETT/ONE-WAY
SK S-CLS - NIL FOR FOR CX I/D/C-CLS FARE.
SK D CLS SEK1500 NETT OW FOR CX I/D/C CLS FARES.
NO SURCHARGE FOR CX A-CLS FARE.
--------------------------------------------------​
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 1.000 SEK
Ändring: Ja, 500 SEK per gång
Routing: ex Stockholm/Göteborg-(BA/LH/SK)-London/Frankfurt/Amsterdam-(CX)-Hong Kong

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Senator

Moderator
AHO, den här gånger blev det t.o.m. rätt många förkortningar och tillägg även för mig :cool: Så där ser man, när man tror man har koll efter 13 år så hittar man nya saker.

Enkel fråga: är det så att om man flyger med LH eller SK så är det billiga ekonomi anknytning som gäller, annars kostar det extra?
 

Dr. Miles

Expert
AHO, den här gånger blev det t.o.m. rätt många förkortningar och tillägg även för mig :cool: Så där ser man, när man tror man har koll efter 13 år så hittar man nya saker.

Enkel fråga: är det så att om man flyger med LH eller SK så är det billiga ekonomi anknytning som gäller, annars kostar det extra?

Om du hittar CX flight(opererad av British Airways) mellan Stockholm/Göteborg och London i I klass, kan du flyga i Business class utan extra tillägg.
Annars SAS S klass(Economy Extra) eller Lufthansa Economy(jag vet ej vilken bokningsklass dock) som gäller för standardpriset.
 

HKG Flyer

Medlem
Min bokning som gjordes när den ursprungliga dealen kom och blev billigast (15.594) när jag reser ut via AMS och hem via LHR. Och det blev också SK economy extra och BA business.
Man kanske skulle boka en ny resa till vintern och dricka Lucia kaffet i Causeway Bay.:p
 
Toppen