Senaste nytt

[Business class] Norden-Hong Kong T/R, Cathay Pacific, fra 16.200 DKK / 16.900 NOK / 17.100 SEK inkl

henrik l

Medlem
Det är ett riktigt bra pris, synd att det bara gäller till aug. En fundering är om inte CX kan kör sin nya business på sträckan,den Jacob testade i somras. HKG-LHR är väl i likhet med LHR-NYC en sträcka med pax som har hög betalningsvilja.
 

Dr. Miles

Expert
Det är ett riktigt bra pris, synd att det bara gäller till aug. En fundering är om inte CX kan kör sin nya business på sträckan,den Jacob testade i somras. HKG-LHR är väl i likhet med LHR-NYC en sträcka med pax som har hög betalningsvilja.

Enligt FlyerTalks denna tråd(21 sidor...) ser det inte ut som Cathay Pacific börjar köra sin Boeing B777-300ER med nya Business class till Europa anytime soon...:(
 

Dr. Miles

Expert
Cathay Pacific och British Airways har inte codeshare mellan Hong Kong och London.
Kanske är det med konkurrenslagen att göra?
 

Fredrik

Medlem
Jag bokade men då var priset hela 17000 kronor. Jag tyckte ändå det var ett rimligt pris för att få testa CX. Nu när jag vacklar om jag inte borde gå över till OW så blir det här ett bra test. Jag får dock SAS till London.
 

Dr. Miles

Expert
Jag bokade men då var priset hela 17000 kronor. Jag tyckte ändå det var ett rimligt pris för att få testa CX. Nu när jag vacklar om jag inte borde gå över till OW så blir det här ett bra test. Jag får dock SAS till London.

Om din biljett använder SAS Z klass istället S klass, kostar det 1.500 SEK extra. Kanske det är förklaring till högre belopp.
 

Fredrik

Medlem
Jag är placerad i Business så det är Z och inte S. Det var dock nästan samma pris att flyga med BA till LHR istället för SK så den verkliga skillnaden var inte 1500 utan snarare 500.

EDIT: Intressant nog säger Cathays hemsida att jag är bokad i D på SAS. Man ska nog inte lita på sånt fullt ut men ändå intressant.
 
Toppen