Det är dessutom väldigt mycket "IC" och "IL" på CX-flighterna i slutet december, början januari, när man tittar i Expertflyer. Trist... Nu kan man ju inte välja Stockholm som Point of Sales, men själva inventoryt på I-klass bör väl vara detsamma oavsett?
Med UK som POS i ExpertFlyer stämmer det överens om vad exempelvis jag kan hitta på MrJet så det borde vara detsamma. Verkligen en hel del IC och IL inte bara runt jul och nyår utan runt helgerna i största allmänhet upplever jag det som...
Ja, det är definitivt Married segments. Jag får olika resultat på samma flight samma dag beroende på hur jag söker det.
När jag söker Stockholm->Hong Kong:
CX (BA) 7106
ARN 15/12/19 18:10
LHR 15/12/19 19:50
767
I9
CX 254
LHR 15/12/19 22:00
HKG 15/12/20 17:45
77W
I9
När jag söker Stockholm->Bangkok:
CX (BA) 7106
ARN 15/12/19 18:10
LHR 15/12/19 19:50
767
I9
CX 254
LHR 15/12/19 22:00
HKG 15/12/20 17:45
77W
IL
CX 703
HKG 15/12/20 20:00
BKK 15/12/20 21:55
333
IL
När jag söker Hong Kong->Stockholm:
CX 255
HKG 16/01/03 1:10
LHR 16/01/03 6:20
77W
I9
CX (BA) 7101
LHR 16/01/03 7:50
ARN 16/01/03 11:15
320
I9
När jag söker Bangkok->Stockholm:
CX 702
BKK 16/01/02 19:10
HKG 16/01/02 22:50
77W
IL
CX 255
HKG 16/01/03 1:10
LHR 16/01/03 6:20
77W
IL
CX (BA) 7101
LHR 16/01/03 7:50
ARN 16/01/03 11:15
320
I9
Detta bör innebära att i teori skulle man kunna boka Stockholm-(via London)-Hong Kong på 19 dec 2016, sedan ta stopover i Hong Kong. Åka vidare till Bangkok.
Returresan från Bangkok bör ske några dagar före 3 jan 2016 sedan ta en stopover i Hong Kong igen och flyga hem från Hong Kong 3 jan 2016.