Senaste nytt

Business Class mellan Göteborg-Honolulu med Air Canada eller Lufthansa

Qraze

Medlem
Hej,

Är ute och letar flygresor mellan GOT och HNL för två personer nästa sommar.
Har ni hittat passande rutter med Lufthansa och Air Canada.

Första flyget är samma hos båda bolagen medans flyget över atlanten skiljer samt flyget från SFO resp YVR till HNL.


Lufthansa
GOT-FRA
FRA-SFO, Boeing 747-400
SFO-HNL

Air Canada
GOT-FRA
FRA-YVR, Boeing 787-9
YVR-HNL

Min fråga är således, vilket bolag har trevligast business class över pölen. Då vi reser två personer kan ju även placering av stolar vara av vikt om man vill kunna samtala under resan.

Tacksam för all input som resulterar i att jag väljer rätt. :)
 

mha321

Medlem
Jag skulle också väga in vad det faktiskt är för flyg på SFO-HNL respektive YVR-HNL. Den sträckan är betydligt längre än man tror.

Vissa United-flyg går väl med 777 dit enligt schema (återstår väl att se om det gäller även nästa sommar), vilket är väldigt mycket trevligare än Air Canada 737MAX på den sträckan...

Jag skulle också välja Air Canada över Lufthansa över Atlanten utan att tveka där, men frågan är om det finns ett tredje alternativ :)
 

Qraze

Medlem
Tack för snabba svar.
Ska kika vidare på alternativ mellan YVR-HNL också och se vad United har att erbjuda.
 

Qraze

Medlem
Jag väcker min tråd igen för lite följdfrågor.

Bokningen blev till slut såhär:

Göteborg GOT - Frankfurt FRA (Lufthansa)
Frankfurt FRA - Vancouver YVR (Air Canada)
Vancouver YVR - Honolulu HNL (Air Canada)

Honolulu HNL - Vancouver YVR (Air Canada)
Vancouver YVR - Zurich ZRH (Air Canada)
Zurich ZRH - Göteborg GOT (Swiss)

Vi har rätt gott om tid vid varje mellanlandning så min följdfråga är vilka lounger ni rekommenderar i Frankfurt, Vancouver och Zurich.
 

Senator

Moderator
Jag väcker min tråd igen för lite följdfrågor.

Bokningen blev till slut såhär:

Göteborg GOT - Frankfurt FRA (Lufthansa)
Frankfurt FRA - Vancouver YVR (Air Canada)
Vancouver YVR - Honolulu HNL (Air Canada)

Honolulu HNL - Vancouver YVR (Air Canada)
Vancouver YVR - Zurich ZRH (Air Canada)
Zurich ZRH - Göteborg GOT (Swiss)

Vi har rätt gott om tid vid varje mellanlandning så min följdfråga är vilka lounger ni rekommenderar i Frankfurt, Vancouver och Zurich.

Det är omöjligt att svara på då vi inte vet när du åker och vilka lounger som är öppna då :)
 

palmen

Moderator
Air Canada har lounge i Frankfurt, det är den eller Lufthansa som gäller beroende på vad som är öppet.

Finns ju Air Canada lounger sen i Vancouver, oklart vilken ni använder där.

I Zürich så är Swiss lounge ute i E-piren oftast att föredra, men Loungerna inne på A är också bra från Swiss sida.

Vad som är öppet i sommar vet vi ju dock inte.
 

Senator

Moderator
Klockrent svar. :)
Avresa 14 juni 2022, Hemresa 5 juli 2022. Självklart svårt att veta vad som är öppet.
Om vi förutsätter best case scenario? :)

Har du något Star Alliance Gold Card? Det här var revenue och inte bonus?

Vi börjar med det enkla
YVR-HNL ett val: Air Canada Maple Leaf Transborder
HNL-YVR: just nu är det bara United Club som är öppet, men kanske ANA öppnar igen till du åker.
YVR-ZRH: om det är revenue så kan du hoppas på att Air Canada Siganture Suite har öppnat igen. Jag har varit i den i Toronto, och är den bästa affärsklassloungen jag har besökt i världen. Kommer enbart in med revenue på Air Canada. Annars är det Air Canada Maple Leaf
GOT-FRA: ja du, öppnar SAS eller? :)
FRA-YVR: hoppas Air Canada har öppnat tills din resa. Annars Senator om du har Gold, eller Lufthansa Business
ZRH-GOT: beroende på hur lång tid, så kan du vänta en stund i Business eller Senator i Terminal E

Men vänta till en vecka innan. Det är alldeles för långt dit.
 
Toppen