Senaste nytt

[Business class] London/Manchester-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 11.700 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Det där verkar ju till och med rörigare än ombord på AA... Fast det är så klart, när AA + US slagits ihop i systemen men inte uppdaterat kabinerna kommer det väl vara lika rörigt där :(

Precis.. Det handlar om att åka med a) f.d. Continental plan, b) nya plan, eller c) några enstaka gamla United plan (B767-300ER) som har fått ny konfiguration som Continental hade..
 

Senator

Moderator
Så egentligen spelar det ingen roll domestic vad man väljer för det är nästan samma reclinestol på alla plan som går till Hawaii från västkusten? Hur är Dreamlinern för den går att flyga både till IAH och IAD från LHR.

B767-400 som du sa på monksträffen ser väldigt trevliga ut i kabinen.

Yes, nästa alla Hawaii flighter med alla bolag kör domestic konfig. United har några flighter med B767-400ER (EWR-HNL) samt några B777-200 med internationell konfiguration. Annars är det samma som inrikes..

Men så ni alla vet.. Det är långt... Väldigt långt dit :) Ta en natt på vägen..

Dreamliner har samma som B777-200 utan First..
 

AABack2ARN

Medlem
Jag rekommenderar också en natt på vägen dit. Hem brukar det gå ganska bra om man tar morgonflyget från HNL. Men dit är det tufft när det dessutom är sunkstolar från västkusten till Honolulu. Mot bättre vetande har jag bokat in utresan i ett svep i februari men jag har redan ont i hela kroppen...

AA har två eller tre kärror om dagen från Dallas som utförs av 767-300 med de riktigt sluttande stolarna i First (dvs internationell Business) och UA har några men annars är det ont om bra stolar till Hawaii. Inte riktigt den destination där de lyckas fylla kabinerna med betalande passagerare i F tyvärr.
 
Bra tips det där med en natt. Finns övernattning i New York, San Fransisco och Los Angeles. Kör man övernattning i New York får man flyga Internationell Business hela vägen båda vägarna.

USA BÄST.png
 
25345sek landar hela kalaset på. Alla flyg, hotell i London både på utresa och retur. Boende 4 nätter på courtyard by mariott vid wakiki beach. Avresa 24dec från Stockholm - övernattning på novotel, 25 dec avresa 07:30 via Washington och San Francisco. Hemresa 29 dec 17 tiden lokal tid och flyg via Washington sen direkt till London. En natt på novotel sen sas hem till Stockholm 31 dec vid 10 tiden.

Åker man två blir de ju billigare då man delar hotellkostnaden. Sen finns det ju billigare alternativ på boende som airbnb och liknande. Även mindre fina hotel finns att tillgå.

LHR - IAD (B757-200), IAD - SFO (B737-900), SFO - HNL (B767-400ER)

HNL - IAD (B767-400ER) IAD - LHR (B757-200)

Med sas flighterna mellan Stockholm o London blir intjäningen 36500 poäng till Eurobonus med den här routingen. Man får också enbart en flight med domestic first stolen :)

Jag bokar ikväll!
 
Last edited:

fcx

Medlem
Det är ju sjukt lockande att åka ner över nyår, synd bara att hotellen är sviiindyra just den helgen :(
 
@simon_says91: Avundsjuk som tusan. Hoppas ni får en underbar resa. Skulle gärna åka dit även för fyra dagar, men jag är dels uppbokad och min bättre hälft förbjuder mig :(

Ni, än så länge enbart jag som åker. Finns tyvärr ingen jag känner som kan va så spontan o dra den här resan :D

Men hoppades att några här skulle nappa direkt med tanke på vilken deal de här verkligen är.

Vi får väl se, sista dag att boka är 4 dec och som sagt delar man hotell blir det billigare.
 
Toppen