Senaste nytt

[Business class] London/Manchester-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 11.700 SEK inkl. skatter

jumbooze

Medlem
Inte vad jag hittat, dom verkar inte vara så aktiva i denna deal av vad jag funnit.....

Någon annan en jag som upptäckt att det är otroligt kort tid vid byten? Som ett exempel visat här nere är den här bokningen som gjord för att missa sin/sina flighter?

Visa bifogad bild 29940
kan ju vara gjord för att få en försenings claim ala EU för 600EUR
vet dock hur det funkar om man blir sen pga CBP
 
Last edited:

fcx

Medlem
Ja, det verkar bli riktigt korta byten. Jag kan inte hitta eftermiddagsavgångarna på United, bara på matrix, måste kanske telefonbokas.
Komma genom immigration på en timme är riskabelt, men funkar förmodligen om man kommer långt fram i kön. Vad händer om man missar?
 
det finns ju med typ övernattning i NYC/IAD och sen morgonflyg, det finns lite olika flygplanstyper som flyger så man kan titta på united.com och välja visa säte, är det en fyrkant på sätesbilden är det en "stol" är det ritat som en "säng" så kan man lägga sig

Precis, viktigt är att inte fastna på B777-200 Hawaii den ska tydligen vara Sk*t..... Jag har typ 15 flickar uppe på chrome right now och kör järnet för att hitta bästa vägen med dom bästa planen så att säga :)

@jumbooze när ska du åka?
 

Senator

Moderator
Domestik varianten av B777 med 2-3-2 i First är rätt "standard" av det som erbjuds mellan SFO/LAX-HNL. Den är ok på dagsresa, lika bra/dålig som AA B757 som flyger från LAX. Däremot från ORD och särskilt hem över natten är detta ingen rolig produkt. Bästa produkten till Hawaii är de enstaka B767-400ER som finns.

Sedan se till att hamna på B777-200 med 2-2-2 från Europa, alternativt B757-200ER eller B767-400ER. Det finns några B767-300ER utan F som har samma konfig som B767-400orna. Undvik B767-300ER och B777-200 med F..
 

AABack2ARN

Medlem
kan ju vara gjord för att få en försenings claim ala EU för 600EUR
vet dock hur det funkar om man blir sen pga CBP

Du kommer inte kunna claima en endaste euro med stöd av EU om du missar en anslutning i USA med ett amerikanskt bolag som dessutom beror på immigration. Att UA ens visar dessa alternativ är häpnandsväckande - även om jag förvisso inte flygit via IAD så jag vet inte exakt hur det fungerar.

Finns det några alternativ att ta sig till HNL på om du skulle missa det valda flyget? Om ja, kör. Om nej, låt bli.
 

AABack2ARN

Medlem
Sedan se till att hamna på B777-200 med 2-2-2 från Europa, alternativt B757-200ER eller B767-400ER. Det finns några B767-300ER utan F som har samma konfig som B767-400orna. Undvik B767-300ER och B777-200 med F..

Det där verkar ju till och med rörigare än ombord på AA... Fast det är så klart, när AA + US slagits ihop i systemen men inte uppdaterat kabinerna kommer det väl vara lika rörigt där :(
 
Domestik varianten av B777 med 2-3-2 i First är rätt "standard" av det som erbjuds mellan SFO/LAX-HNL. Den är ok på dagsresa, lika bra/dålig som AA B757 som flyger från LAX. Däremot från ORD och särskilt hem över natten är detta ingen rolig produkt. Bästa produkten till Hawaii är de enstaka B767-400ER som finns.

Sedan se till att hamna på B777-200 med 2-2-2 från Europa, alternativt B757-200ER eller B767-400ER. Det finns några B767-300ER utan F som har samma konfig som B767-400orna. Undvik B767-300ER och B777-200 med F..

Så egentligen spelar det ingen roll domestic vad man väljer för det är nästan samma reclinestol på alla plan som går till Hawaii från västkusten? Hur är Dreamlinern för den går att flyga till IAH från LHR.

B767-400 som du sa på monksträffen ser väldigt trevliga ut i kabinen.
 
Toppen