Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

M.K

Medlem
Då var biljetterna klara med Swiss. Amex lyckades tyvärr inte få till NYC-MIA med lx eller os nr så resan blev lite dyrare, men vi slapp å andra sidan omvägen via GVA på hemvägen. Ca 39000 sek för tre personer i C (P) är oavsett ett väldigt bra pris måste jag säga. Det var tydligen 1-1-1 config på swiss flighten mellan MIA och ZRH också med en A330 sa de på bokningen. Intressant!

Stort tack till er som engagerade er i vår resa, speciellt Dr Miles!
 

M.K

Medlem
Nyss hemkommen efter en mycket trevlig resa. Jag måste dock säga att vi var mest imponerade över servicen på United First i USA där vi hade en egen flygvärdinna som verkligen ansträngde sig. Vad gäller Swiss var de strålande på Europa där produkten verkligen var bra. Deras Business IC var ok men jag gillar faktiskt SAS mer trots sämre hårdvara. Jag kände mig väldigt instängd i "sängen" samtidigt som flygvärdinnorna var ganska stroppiga och inte verkade gilla ett faktiskt väluppfostrat barn i C-kabinen.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-09-09

De har ändrat förköpskravet från 28 dagar till 21 dagar, samt lagt till andra tidsperioder för utresa.

[Business class] København/Billund-New York T/R, Star Alliance JV, 8.900 DKK inkl. skatter

CPH/BLL-NYC T/R
Flygbolag: Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNNDKW
Pris: 6.235 DKK + skatter ca 2.660 DKK och uppåt, totalt ca 8.900 DKK inkl. skatter (ca 10.900 SEK)
Förköpskrav: 21 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Gäller för utresa: följande perioder
  • mellan 2014-NOV-22 och 2014-NOV-29
  • mellan 2014-DEC-21 och 2015-JAN-10
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-11
  • mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-21 och 2015-NOV-28
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: 1 fristopover i Nordamerika är tillåten i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: t ex Köpenhamn/Billund-(LH)-Frankfurt-(LH)-Frankfurt/München-(LH/UA)-New York

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Senator

Moderator
Det intressanta med denna deal är att baspriset är nästan 4 000kr billigare från Köpenhamn över Stockholm. Det verkar vara ett pris som kommer ligga kvar för högtider och semester som Thanksgiving, jul/nyår, påsk, sommarsemestern. Det är nästa så bra att man borde bara boka på en gång :)
 

staff

Medlem
Nästan osannolikt bra priser på denna sträcka. Läge att prova Air Canada's nya J-kabin på Dreamlinern CPH-YYZ(-NYC-)YYZ-CPH och nästan bli Gold på Aegean M&B i samma svep?

images
 

Impendill

Medlem
Är det värt att välja Uniteds businessclass-produkt på sträckan CPH-NYC framför övriga bolag i denna deal?

Intjäningen är ju lockande med 200% till EB.

Hur är komforten/upplevelsen i jämförelse med de andra bolagen?
 

obs

Medlem
Är det värt att välja Uniteds businessclass-produkt på sträckan CPH-NYC framför övriga bolag i denna deal?

Intjäningen är ju lockande med 200% till EB.

Hur är komforten/upplevelsen i jämförelse med de andra bolagen?

Det kommer nok an på hvad du vægter højest. United Business class er ikke umiddelbart noget luksusagtigt produkt, men jeg tror dog at man vil synes at man har fået god og solid amerikansk service.

Jeg rejste i sommers München-Houston med United's B767-400ER, og skrev denne anmeldelse:
Anmeldelse: Ud over Atlanten med United Business Class - München-Houston t/r - BusinessClass.dk

Deres B767 fly har ikke den nyeste kabine, så det er muligt at komforten er lidt bedre på eks. deres 747.
 

Senator

Moderator
Det kommer nok an på hvad du vægter højest. United Business class er ikke umiddelbart noget luksusagtigt produkt, men jeg tror dog at man vil synes at man har fået god og solid amerikansk service.

Jeg rejste i sommers München-Houston med United's B767-400ER, og skrev denne anmeldelse:
Anmeldelse: Ud over Atlanten med United Business Class - München-Houston t/r - BusinessClass.dk

Deres B767 fly har ikke den nyeste kabine, så det er muligt at komforten er lidt bedre på eks. deres 747.

Det är stor skillnad på om det är en pre-merger Continental B767-400ER med två klasser eller en pre-merger United B767-300ER med tre klasser. Jag gillar den första produkten...

Boeing 767-400ER (764) | United Airlines

Boeing 767-300 (763) | United Airlines

Det verkar nu finnas en B767-300ER med B767-400ER konfiguration. Det var nyhet för mig
 

obs

Medlem
Det är stor skillnad på om det är en pre-merger Continental B767-400ER med två klasser eller en pre-merger United B767-300ER med tre klasser. Jag gillar den första produkten...

Boeing 767-400ER (764) | United Airlines

Boeing 767-300 (763) | United Airlines

Det verkar nu finnas en B767-300ER med B767-400ER konfiguration. Det var nyhet för mig
Dette var en B767-400ER med to klasser (business og economy/plus), så vel antageligt et ex-Continental fly.
 

Impendill

Medlem
Jag är mest intresserad av poängintjäning, 200% till EB i P med United.

Jag tittade på biljetterna på deras bokningssids och ser att en hel del flighter utförs av tex air canada och brussel airlines. Bokningsklassen är fortfarande P, är det någon som vet vad som gäller vid codeshare? Hur ser intjäningen ut då?
 
Toppen