Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 14.000 DKK inkl.

Flightdoc

Medlem
Bra deal tyckte jag, Köpenhamn till Hawaii. Bor i Skåne ca 30 min från CPH. Bokade via United CPH-LHR-SFO-OGG. Priset blev ca 37 000 DKR för två.
När allt var nästan klart med betalningen via kort slog United bakut och följande kom upp:

! The selected flights fare could not be repriced in your new point of sale. We've changed your point of sale in started your flight search new so you can get fares applicable to your new point of sale.

Nu ville United ha ca 82 000 SEK för samma resa!

Var ligger felet? Någon som kan förklara?
 

Flightdoc

Medlem
Efter en del funderade kom jag själv på "felet" Låg inne på United som "Sweden". När jag bytte till "Denmark" gick allt bra. Priset blev 22.157 SEK. Ett bra pris tycker jag.
Tack för god vård Dr Miles!
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-06-22

Samma deal som http://www.businessclass.se/forum/d...york-t-r-star-alliance-jv-8-900-dkk-inkl.html

[Business class] København/Billund-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 14.100 DKK inkl. skatter

CPH/BLL-Hawaii T/R
Flygbolag: Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNNDKW
Pris: 11.254 DDK + ca 2.800 DKK och uppåt, totalt ca 14.100 DKK inkl. skatter (ca 17.300 SEK)
Förköpskrav: 28 dagar
Min/Max stay: 10 dagar / 12 månader
Gäller för utresa: följande perioder varje år
  • mellan NOV-23 och NOV-30
  • mellan DEC-23 och JAN-02
  • mellan JUN-21 och AUG-15
Stopover: 1 fristopover i Nordamerika är tillåten i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej

Prisexempel:
Screenshot20140622_2.png
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Notera dock i det fallet att första benet på hemresan är by Air Canada Rouge - det är närmast att efterlikna ett charterbolag. Vet inte hur de är i business class, men skall man tro på vad man läser om deras ekonomiklass är det inte mycket att hänga upp i julgranen
 

Jaws

Medlem
Det känns som det är dags för en tjänsteresa till Malmö/Köpenhamn... ;)
Väl där är det bara att göra en liten utflykt, en lämplig överraskning för fru Jaws :cool:

mysko att det är billigare till Hawaii än New York( lixom lite längre...typ 5 tidszoner)

Fråga; Vilken säsong är bäst? Januari, september eller november??
 

Jaws

Medlem
Last edited:

NotRyan

Medlem
När jag ändå är i farten som en te-entusiast, vad är AHO Tea Points?

AHO ( Dr. Miles gamla namn) har hjälpt väldigt många människor, och då samlat Tea-points (han är en stor te-älskare) vilket han har möjlighet att (skall(!)) växla in mot några te-koppar vid lämpliga träffar. Problemet är väl bara att ex. vis Monks kanske inte riktigt är ett te-ställe :)

[/OT]
 
Toppen