Senaste nytt

[Business class] København-Aten & andra dest T/R, SWISS, fr 3.750 DKK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Är det någon som har klarat att hitta ett pris på swiss.com eller på en nätresebyrå med SK-codeshare på både ut- och hemresa? Hittar lätt priser för detta i ITA Matrix, men som bäst har jag bara fått till SK-codeshare på utresan via t ex expedia och orbitz. Kanske man måste ringa en "riktig" resebyrå för att boka detta?

Även utan dubbla poäng-kampanjen blir det en bra EB-mileage run, speciellt om man har EBG.

Om man söker platstillgång Köpenhamn-Geneva-Zurich elller Köpenhamn-Geneva-Zurich-Aten/Istanbul med Z klass på ExpertFlyer, kan man inte hitta så många datum med Z klass utan övernattning.

Det är som sagt orsakad av Married segments som Senator nämnde.
Jag vet ej om det går att boka manuellt via SWISS Callcenter, kanske Senator vet mer om detta.
 

Randy Marsh

Medlem
Jag har hittat på Orbitz SK ut & hem men nu behöver jag inte mera baspoäng förrän min period löper ut.
Gick det att boka också, eller visade Orbitz bara priset? Många av de priser jag hittade på Orbitz visade sig vara omöjliga att boka, för när man klickade på "select" så fick man meddelandet "We're sorry, the fare for that itinerary is no longer available. The fare for that trip is now $900" eller liknande. Men till sist hittade jag ett pris med SK på utresan (ej hemresa) som faktiskt gick att boka.

För min egen del måste jag återkvalificera efter 31/7, så en liten mileage run med SWISS någon gång i augusti eller september hade varit fint! :)

Om man söker platstillgång Köpenhamn-Geneva-Zurich elller Köpenhamn-Geneva-Zurich-Aten/Istanbul med Z klass på ExpertFlyer, kan man inte hitta så många datum med Z klass utan övernattning.

Det är som sagt orsakad av Married segments som Senator nämnde.
Jag vet ej om det går att boka manuellt via SWISS Callcenter, kanske Senator vet mer om detta.
Måste man inte stanna minst en natt oavsett?

Min/Max stay: 2 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Frågan är också hur villiga SWISS callcenter är att boka SK-codeshare om det finns alternativ med LX-metall? Det verkar ju iaf vara svårt att hitta billiga business-biljetter med SK-codeshare på deras hemsida.
 

Senator

Moderator
Vill bara informera om att sedan några veckor tillbaka har LH Gruppen inklusive Swiss ändrat många priser inom Europa. Numera används bokningsklass "P" på publicerade priser inom på vissa sträckor inom Europa hos OS, LX, och LH och inte bara som "Business Upgrade" på Swiss.

Exemplet CPH-ATH ser ut så här nu:
PSWISSDK LX P Round-Trip 2258(DKK)
ZSWISSDK LX Z Round-Trip 4363(DKK)
DSWISSDK LX D Round-Trip 6048(DKK)
 
Toppen