Senaste nytt

[Business Class] Johannesburg/Kapstaden-Lagos T/R, Turkish Airlines, 16.500 SEK inkl.

henrik l

Medlem
Har en kollega som varit där för att starta upp power plants. Han är mycket resvan och har iom sin roll besökt många väldigt exotiska platser. Om Nigeria och Lagos hade han en sak att säga "aldrig mer - hemskt och totalt livsfarligt".

Däremot har jag hört av kollegor att Ghana, som ju är två hopp västerut, ska vara hyfsat safe, stämmer det? Har funderingar på om jag ev i framtiden ska försöka ta mig dit.
 

pep

Medlem
Ghana er Africa light! ligesom Rwanda: meget meget høj sikkerhed og orden. Ingen korruption. Loven gælder for alle. Landene i Africa er utrolig forskellige. Its not a continent - its a Universe
 

Dr. Miles

Expert
32.000 poäng till Miles & More ungefär, inte illa pinkat!
Kommer det en rea med *A till CPT eller JNB snart så kan det ju vara aktuellt för en MR.

För Mileage Run(ej HON run) för Miles&More rekommender jag denna biljett.
http://www.businessclass.se/deals/4...lines-fr-ryanair-ireland-19-500-sek-inkl.html

Routing Kapstaden-(via Johannesburg)-Istanbul-(via Bangkok)-Ho Chi Minh City t/r ger över 41.000 miles till M&M och det kostar ca 18.700 SEK inkl. skatter för tillfället.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

agehall

Medlem
Det måste vara för agehall. (vem annars?:p)

Nu flyger jag inte så ofta från ZA till LOS, men jag har en kollega som är baserad i CPT och som flyger upp till LOS ungefär lika ofta som jag är där...


32.000 poäng till Miles & More ungefär, inte illa pinkat!
Kommer det en rea med *A till CPT eller JNB snart så kan det ju vara aktuellt för en MR.

LOS är en av de absolut värsta flygplatserna i afrika. Tro mig, du vill inte till Nigeria om du inte måste. Även om jag fick 4x miles för att åka dit privat skulle jag inte göra det, ens om jag fick biljetten gratis.
 
LOS är en av de absolut värsta flygplatserna i afrika. Tro mig, du vill inte till Nigeria om du inte måste. Även om jag fick 4x miles för att åka dit privat skulle jag inte göra det, ens om jag fick biljetten gratis.

Ni har övertygat mig, jag står över. :)
Men vad exakt är det som gör den så fruktansvärt hemsk?
 

agehall

Medlem
Lagos är ett ställe där jag förväntar mig att alla, inklusive officiella tjänstemän, försöker lura mig.

Sist beslagtog beväpnade säkerhetsvakter min kollegas mobil utanför flygplatsen och vi fick muta dem för att få tillbaka den.

Man går inte ut från hotellet utan håller sig i sitt standardrum på Radisson (som kostar minst $400 i vanliga fall). Det finns iofs inte så mycket att se utanför, men ändå.
 

pep

Medlem
Måske er det lige omvendt: der er rigtig meget at opleve udenfor. Bare ikke for almindelige turister. Man må 1. være interesseret og 2. sno sig! F.eks. Spise krokodiller og aber og andre eksotiske specialiteter, eg. bisam rotter. Dance the night away. Have some sundowners at a lively bar. Få eller find en ven-veninde til at få dig ind (og ud af!) spændende steder. Lign een, der ikke har mange penge, og tag kun med hvad du har råd til at miste.

Mit personlige favorit land er DRC. The ultimate Africa.....
 
Toppen