Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Andreas, jag tror det funkar att åka via YYZ, men det är inget bra ur TP-synpunkt.



Man måste hjälpa matrisen lite på traven när man gör komplicerade saker. Jag brukar börja väldigt enkelt, typ bara mata in HEL-CUR och sedan försöka bygga ut rutten till det jag vill ha. Då vet man att man har en grundstomme som funkar och så fort man slutar få sökresultat så går man tillbaka ett steg och provar att ändra lite.
ibland är det enkla det bästa. Tack för tipset! Jag har nu börjat förstå lite av det hela. Det värsta är väl att jag nu kommer bli sittande allt för länge för att "bara testa lite till". Jag kommer skylla allt på er när min fru frågar vad jag gör!
 

Senator

Moderator
Bara en vänlig påminnelse att AA6231 (BA0003) inte har pre-clearance på SNN. Bra rutter Dr Miles, ser ut som MPM inte betyder nåt...
 

Homer

Medlem
jdet är synd att finnair inte flyger till aten, istanbul eller larnaca. Annars hade man kunnat att flyga via dessa städer istället.
(det går att prissätta via istanbul men med turkish airlines dit)

Men till AGP och PMI flyger de, dessa sträckor skulle ge 140 resp 80 TPs om det finns Business Class dit
dessutom flyger BA till LCY från båda ställena.
 

Flygarn

Medlem
Kanske det :) fast det är Avioser jag behöver inte TPs så därför är jag iskall vad gäller bokningar i hopp om
en sån här kampanj, som även gällde på AA föra året http://www.businessclass.se/british...ngkampanj-flyg-tjaena-till-230-000-avios.html

Nu är det bara att hoppas att denna fare finns kvar när BA släpper en ny poängkampanj för då bär det av på en TP/Mileage-run.
Om inte så hoppas vi i att BA släpper poängkampanjen i samband med en rea.

Vecka 38 har min fru gett mig ledigt. :)
 

Homer

Medlem

Storsteffe

Medlem
Hmm går inte att boka nu via AA.com.

EDIT: BA:s sida funkar inte alls just nu så det är nog förklaringen skulle jag tro.
 
Last edited:
Toppen