Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Hmm, right, det är US, inte NA. Då funkar inte YYZ. Men jag lyckades som sagt prissätta på ITA med två byten i Europa, TXL och LCY. AY till TXL och BA till LCY.
Jo, men man tjänar inte mer Tier Points, fördelen är nog att du kommer till London LCY utan marktransport.
 

Senator

Moderator
Newark (EWR) kommer snart också få "Nighmareliner" ganska snart, så om det är viktigt behöver man inte åka till Toronto (YYZ).

Också ett lämpligt tillfälle att testa AA nya B77W. Väntar rapport från F i kväll.
 

zanga

Medlem
Trodde jag hade hyfsad koll på ITA men jag lyckas inte få in babybus med LCY...
Kan hitta allt möjligt, exklusive A318.

Hur gör ni? (kanske specifikt Doktorn som har ett mycket fint screenshot på första sidan)

Får bara till liknande detta:

Standard round trip sökning.
hel2-A.png
hel2-B.png
 

Dr. Miles

Expert
Ok, vilka flighter får man 80 TP för då? Bara de till UK med AY?

Jag lyckades att prissätta via Moskva men det kräver ryskt visum (flygplatsbyte mellan SVO och DME).

Screenshot20130723_6.png

(40 + 80 + 210 + 60 + 60 + 40) x 2 = 980 Tier Points

Det är synd att Finnair inte flyger till Aten, Istanbul eller Larnaca. Annars hade man kunnat att flyga via dessa städer istället.
(Det går att prissätta via Istanbul men med Turkish Airlines dit)
 

Dr. Miles

Expert
Trodde jag hade hyfsad koll på ITA men jag lyckas inte få in babybus med LCY...
Kan hitta allt möjligt, exklusive A318.

Hur gör ni? (kanske specifikt Doktorn som har ett mycket fint screenshot på första sidan)
Sökningskommando som jag har använt för routing via Moskva och med London LCY-New York JFK flygning.


Screenshot20130723_7.png
 

Paby

Medlem
Trodde jag hade hyfsad koll på ITA men jag lyckas inte få in babybus med LCY...
Kan hitta allt möjligt, exklusive A318.

Testa att byta ut LHR mot LON - det göra tricket i dom flesta fall. Om det inte hjälper så får du speca flightnumren för LCY-JFK och omvänt som routing code, se Dr. Miles exempel ovan.
 

zanga

Medlem
Testa att byta ut LHR mot LON - det göra tricket i dom flesta fall. Om det inte hjälper så får du speca flightnumren för LCY-JFK och omvänt som routing code, se Dr. Miles exempel ovan.

Yes, jag testar alltid med LON, TYO, NYC osv.

Ja, tack för tipsen! :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag lyckades att prissätta via Moskva men det kräver ryskt visum (flygplatsbyte mellan SVO och DME).

(40 + 80 + 210 + 60 + 60 + 40) x 2 = 980 Tier Points

Det är synd att Finnair inte flyger till Aten, Istanbul eller Larnaca. Annars hade man kunnat att flyga via dessa städer istället.
(Det går att prissätta via Istanbul men med Turkish Airlines dit)

Det går att flyga via Manchester och London. Då behöver man inte krångla med ryskt visum.

Screenshot20130723_8.png

(80 + 40* + 210 + 60 + 60 + 40) x 2 = 980 Tier Points

*Jag antar att sträckan mellan Manchester - London ger 40 TP i Business class. Det går inte ta fram information på Flight calculator på BAEC.
 
Toppen