Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Har inte tittat på den här dealen något men för den som är intresserad bör det väl gå att åka med Dreamliner?

HEL-LHR-YYZ-MIA-CUR eller krossar det MPM? (Är för trött för att orka kolla upp, ville bara sätta det på tapeten.)

Alternativt HEL-LHR/LCY-JFK-MIA-CUR // CUR-MIA-EWR-LHR-HEL?
 
Last edited:
Er kunskap är imponerande. Jag försökte lite tafatt att använda matrix själv, och fick upp... ingenting... Jag får nog läsa på lite känns det som (via AA:s hemsida fick jag ett pris på drygt 21k till Curacao). Jag är imponerad över hur snabbt och enkelt ni får fram information, där har man mycket kvar att lära!
 

agehall

Medlem
Andreas, jag tror det funkar att åka via YYZ, men det är inget bra ur TP-synpunkt.

Er kunskap är imponerande. Jag försökte lite tafatt att använda matrix själv, och fick upp... ingenting... Jag får nog läsa på lite känns det som (via AA:s hemsida fick jag ett pris på drygt 21k till Curacao). Jag är imponerad över hur snabbt och enkelt ni får fram information, där har man mycket kvar att lära!

Man måste hjälpa matrisen lite på traven när man gör komplicerade saker. Jag brukar börja väldigt enkelt, typ bara mata in HEL-CUR och sedan försöka bygga ut rutten till det jag vill ha. Då vet man att man har en grundstomme som funkar och så fort man slutar få sökresultat så går man tillbaka ett steg och provar att ändra lite.
 

Homer

Medlem
Det finns dock en nackdel med ett AA flightnummer på en BA flight när man krediterar till BAEC
man tjänar bara 125% istf. 150%, IB flightnnummer ger också 150%.
 

zanga

Medlem
Er kunskap är imponerande. Jag försökte lite tafatt att använda matrix själv, och fick upp... ingenting... Jag får nog läsa på lite känns det som (via AA:s hemsida fick jag ett pris på drygt 21k till Curacao). Jag är imponerad över hur snabbt och enkelt ni får fram information, där har man mycket kvar att lära!

Se http://www.businessclass.se/deals/1...lines-13-300-sek-inkl-skatter.html#post155926 - du får använda ITA matrix koder med fare-koden så blir det möjligt.

Agehall: Sjukt :)
 

agehall

Medlem
Zanga - notera att om du vill köra detta från GVA, så missar du rätt många TP då AY flighter ger extra mycket...

Btw, någon som vet exakt vad en "BA/AY shorthaul+" innebär? Är det AY-flighter med BA-prefix som ger extra mycket TP eller hur funkar det?
 

zanga

Medlem
Zanga - notera att om du vill köra detta från GVA, så missar du rätt många TP då AY flighter ger extra mycket...

Ye, jag tror jag skiter i att försöka grejja med OW direkt från GVA och tar någon award helt enkelt eller något och kör direkt från HEL. Det får bli så.
 

Dr. Miles

Expert
Har inte tittat på den här dealen något men för den som är intresserad bör det väl gå att åka med Dreamliner?

HEL-LHR-YYZ-MIA-CUR eller krossar det MPM? (Är för trött för att orka kolla upp, ville bara sätta det på tapeten.)

Alternativt HEL-LHR/LCY-JFK-MIA-CUR // CUR-MIA-EWR-LHR-HEL?
Andreas, jag tror det funkar att åka via YYZ, men det är inget bra ur TP-synpunkt.

Kanske jag var otydlig men det är 1 byte i Europa (i praktiken) och 3 byte i USA (ej Nordamerika) per riktning som är tillåtna.

Kod:
TRANSFERS
   2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
        ON AA ONLY IN EUROPE IN EACH DIRECTION
        BETWEEN AA AND BA/IB IN EUROPE IN EACH
        DIRECTION
        ON BA ONLY IN EUROPE IN EACH DIRECTION
        BETWEEN BA AND IB IN EUROPE IN EACH
        DIRECTION
        ON IB ONLY IN EUROPE IN EACH DIRECTION
         1 PERMITTED IN EUROPE IN EACH DIRECTION.

   AND - 3 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
           ANY COMBINATION OF THE FOLLOWING -
            3 ONLINE ON AA
              IN UNITED STATES IN EACH DIRECTION.

         FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND
         EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE
         COMPONENT.

Ye, jag tror jag skiter i att försöka grejja med OW direkt från GVA och tar någon award helt enkelt eller något och kör direkt från HEL. Det får bli så.

Med SAS kostar det ca 1.800 SEK inkl. skatter för Genevè-Helsinfors t/r.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Hmm, right, det är US, inte NA. Då funkar inte YYZ. Men jag lyckades som sagt prissätta på ITA med två byten i Europa, TXL och LCY. AY till TXL och BA till LCY.
 
Toppen