Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Gnopps

Medlem
Jo, men det går inte att prissätta även med AA flightnummer på Helsinfors-London-Miami-Curacao.
Ah. Jag har upptäckt att AA ofta inte tillåter byte i MIA om man kommer med ett EU-flyg och fortsätter söderut därifrån. Begriper inte varför. Ta en titt på MCT för MIA så ser du. Detta är inte specifikt för det här priset, utan oavsett med vilket pris du reser.

Däremot tillåts byte med BA/AY/IB-flygnummer och fortsatt resa med AA-flyg.

Prova att sök HEL-LON-MIA, MIA-CUR, CUR-HEL på ITA som multi-city bokning så får du nog fram priset.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hur bokar man bäst denna? Tack!

Det går också att boka på AA.com

Sökningsexempel:
Screenshot20130723_5.png

Resultat:
Screenshot20130723_4.png

2.086,30 USD inkl. skatter = ca 13.600 SEK
 

zanga

Medlem
Tack så mycket för all info om dealen.

Det är ingen möjlighet att använda denna deal och stanna mindre än 7 dagar antar jag? Ingen fee man kan betala och slippa det?
 

Dr. Miles

Expert
Tack så mycket för all info om dealen.

Det är ingen möjlighet att använda denna deal och stanna mindre än 7 dagar antar jag? Ingen fee man kan betala och slippa det?

Om du väljer högre fare basis: INE9A6R5 (+100 EUR), blir villkoren så här:

Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Förköpskrav: 28 dagar
Pris: 1.200 EUR + skatter

Resten av villkoren ser likadant ut som INE8A6R5.
 

zanga

Medlem
Om du väljer högre fare basis: INE9A6R5 (+100 EUR), blir villkoren så här:

Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Förköpskrav: 28 dagar
Pris: 1.200 EUR + skatter

Resten av villkoren ser likadant ut som INE8A6R5.

Nice! Tack Doktorn, domo :)

Edit: Denna deal går att göra från GVA också - mer eller mindre, verkar vara några K extra bara (2500 USD?... söker vidare). Fan vad gött ;)!
 
Last edited:

Homer

Medlem
Det här är kanske något för Senator och Homer kan jag tro. ;)

Kanske det :) fast det är Avioser jag behöver inte TPs så därför är jag iskall vad gäller bokningar i hopp om
en sån här kampanj, som även gällde på AA föra året http://www.businessclass.se/british...ngkampanj-flyg-tjaena-till-230-000-avios.html

En bra anledning att flyga via Shannon kan vara att slippa Immigration och Customs i N.Y. !
När man landar i USA är man på inrikesterminalen och kan byta till Miamiplanet. .

Det finns US pre-clearance på Aruba också, synd att är så mycket dyrare dit.


Min fråga till British Airways Executive Expert är, kan det räknas som BA flygningar om man flyger BA opererad flygning med AA flightnummer?

Om svaret är ja, man kan bli BAEC Silver direkt efter denna resa med Helsingfors-(BA med AA flightnummer)-London-(BA med AA flightnummer)-USA-vidareresa mot Curacao.

Behöver man inte vara expert för att ta reda på ;)
Notera det understrukna.

Eligible flights are defined as those flights marketed or operated by British Airways and those flights marketed and operated by Iberia.

https://www.britishairways.com/travel/ecjoinbaflights/execclub/_gf/sv_se
 

agehall

Medlem
Om man kan tänka sig lägga på en tusenlapp, så kan man flyga på INE9A6R5 istället. Den har bara 28 dagars förköpskrav och man behöver bara vara borta natten mot söndag, så man kan ha kortare turn-around.

Med den har jag lyckats prissätta HEL-TXL-LHR,LCY-JFK-BOS-MIA-CUR, CUR-MIA-MCO-JFK-LCY-AMS-HEL för totalt 15872. Om jag räknar rätt ger den (80+40+210+60+60+40)*2=980 TP vilket inte är helt fel.
 
Toppen