Senaste nytt

[Business class] Göteborg-Beijing T/R, Austrian Airlines, 17.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Jag kunde söka och prissätta på Priceline genom Hipmunk.com.
Jag tror att Hipmunk.com använder någon slags ITA Matrix logic.

Resultatlänk på Hipmunk.com
Cheap Flights, Cheap Hotels, and Travel Search | Hipmunk

Resultatlänk på Priceline.
Priceline.com - Travel, airline tickets, cheap flights, hotels, hotel rooms, rental cars, car rental

Screenshot20140323_18.jpg

OBS: Sydney->Bangkok på THAI är i Economy clas på denna exempel.


Det som kan bli väldigt knepigt är, t ex om man inte har Sydney som stopover eller som destination och ifall man missar anslutningsflyg i Köpenhamn, riskerar man att man bli ombokad till SAS Köpenhamn-Beijing. :eek:
Flygbolaget är skyldig att transportera passageraren till A) desination och B) stad där man tar stopover, men inte transferstäderna.
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Hur lägger man in stopover i ITA? Är det för avancerat att lära ut enkelt?
Eller så för vi vänta med att lära oss detta tills Dr Miles kommer till Köpenhamn/Malmö =D

Har lyckats hitta en routing som jag gillar men vill ha längre stopover i BKK eller HKG på ett par dagar och hemvägen SYD några dagar.

Grymt hittat och stort tack att du lär ut. Ända nackdelen är att hela dagen har redan försvunnit
=D
 

David

Medlem
Verkar tyvärr som om Air China har återgått till att flyga CA174 med A330. Det är synd för deras 777-300ER har nya kabininteriören.
 

AABack2ARN

Medlem
Du letar multi-stop och lägger in "paus" på lämplig ort.

Fast i detta fall skall du lämpligen ange vilken fare du vill skall tillämpas. Annars är risken stor att du får ett antal ihopkopplade resor (som förvisso kan bli ännu billigare eller otroligt mycket dyrare).
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kunde söka och prissätta på Priceline genom Hipmunk.com.
Jag tror att Hipmunk.com använder någon slags ITA Matrix logic.

Vågar man biljettera genom Priceline? Känner inte 100% förtroende för en sida där de inte kan specificera vad skatterna är utan enbart hänvisar till massa generella skatter som KAN finnas med i beloppet?

Visar de någonstans bokningsklass och/eller fullständiga regler?
 
1st Post, been lurking since I moved to Sthlm. Long time frequent flier. Booked over 10million miles in awards. Expert at manufactured spend and evaluating value of miles and points.


Nice find OP. There goes my next few days! Will post my results.
 

agehall

Medlem
Welcome W0r1dtrave1er!

Hope you can contribute some of your knowledge here. Feel free to show up on one of the IRL-meet ups at Monks as well - it's a great place to get to know us fellow travellers.
 
Toppen