Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Den sida som gäller Feedback avser ju inga frågor kring resor utan är för att man skall meddela om det är fel på webbsidan, komma med förbättringsförslag och liknande. Helt uppenbart (om man kan tyska).

Alltså är det istället nedanstående telefonnummer som du skall ringa. Det tyska numret (00 49...) är ett gratisnummer medan numret i Schweiz (+41) kostar, men du kan givetvis använda Skype Out eller liknande för att minimera kostnaden. Jag noterar även att de på annan sida skriver att de tar 50€ per person som administrativ avgift vid avbokningar utöver flygbolagets avgifter. Man kan ju hoppas att de inte begär det när det är flygbolaget som gjort avbokningen.

Som du själv redan upptäckt verkar de inte ha någon mejl för frågor/ändringar. Så det blir nog att ringa och den allra smidigaste hanteringen får du nog om någon tysktalande ringer och pratar med dem. Lycka till!
Tack. Nej, det är absolut inget problem för mig att ringa upp dem och snacka med dem. Problemet är att kreditkortutgivaren "har krav på dokumentation som visar att du har försökt lösa saken direkt med företaget" och frågan är om det då duger att jag säger att jag ringde och snackade med dem men de sa nej? Jag tror de vill ha något skriftligt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ZZZebra

Medlem
Skulle gjort kortutgivaren uppmärksam att det inte finns någon mejlkontakt på sidan och fråga hur de föreslår att att det skall dokumenteras. Duger inget annat än skriftligt så får du väl snällt be eBookers att skicka en bekräftelse på vad ni precis kom överens om.
 
@Budgetresenär - är ingen expert på detta tyvärr. Är frågan värd att driva vidare så borde du kolla med kortutgivaren vilka krav som ställs.

Tack. Nej, det är absolut inget problem för mig att ringa upp dem och snacka med dem. Problemet är att kreditkortutgivaren "har krav på dokumentation som visar att du har försökt lösa saken direkt med företaget" och frågan är om det då duger att jag säger att jag ringde och snackade med dem men de sa nej? Jag tror de vill ha något skriftligt.

Jag hade inte tagit alltför hårt på deras hittepåkrav. Skriv ner lite anteckningar från ditt telefonsamtal och skicka till dem. I slutändan ligger bevisbördan på dem om de vill ha betalt.
 

Lollet

Medlem
Begärde återbetalning via expedia den 20dec, pengarna kom in på amex idag. Sjukt surt att börja året med -11k i spend (med tanke på vouchern) :mad:
 

agehall

Medlem
Så trött jag blir. Idag ringer en man från ebookers.de och förklarar att det skett en tidtabellsändring. Jag fattade först inte alls vad han pratade om, men efter lite om och men så kopplade jag vad det handlade om. Min tidigare utresa från Bangkok hade blivit flyttad och det var därför han ringde. Efter att det kopplat i hjärnan så insåg jag att något måste vara tokigt då den skulle ha varit avbokad.

Påtalade detta för honom varpå han svarade att de försökt men att Alitalia stoppat återbetalningen. WTF!

Allt de kunde göra var att hänvisa till Alitalia. Jag har inte tid att riva i detta just nu eftersom jag ska resa till Kanada på en annan biljett typ NU. Men om min Alitaliabiljett inte avbokats korrekt så kommer jag inte att bli glad...
 

Agö

Medlem
Så trött jag blir. Idag ringer en man från ebookers.de och förklarar att det skett en tidtabellsändring. Jag fattade först inte alls vad han pratade om, men efter lite om och men så kopplade jag vad det handlade om. Min tidigare utresa från Bangkok hade blivit flyttad och det var därför han ringde. Efter att det kopplat i hjärnan så insåg jag att något måste vara tokigt då den skulle ha varit avbokad.

Påtalade detta för honom varpå han svarade att de försökt men att Alitalia stoppat återbetalningen. WTF!

Allt de kunde göra var att hänvisa till Alitalia. Jag har inte tid att riva i detta just nu eftersom jag ska resa till Kanada på en annan biljett typ NU. Men om min Alitaliabiljett inte avbokats korrekt så kommer jag inte att bli glad...
Det är risken den medvetne resenären tar när han bokar genom tredje part. Finns några budord kring detta.
 

lillemannen

Medlem
Påtalade detta för honom varpå han svarade att de försökt men att Alitalia stoppat återbetalningen. WTF!

Allt de kunde göra var att hänvisa till Alitalia. Jag har inte tid att riva i detta just nu eftersom jag ska resa till Kanada på en annan biljett typ NU. Men om min Alitaliabiljett inte avbokats korrekt så kommer jag inte att bli glad...

Råkade ut för detta i förra veckan, satt i över 2 h och fick ringa till Alitalia och avboka 3 olika resor igen.
Jag var tvungen att få en avboknings bekräftelse från Alitalia att skicka till AMEX för att slippa ligga ute med pengarna tills återbetalningen sker.
 
Toppen