Senaste nytt

[Business Class]Europa-Nordamerika (inklusive Hawaii), från ca 15.000SEK (Star Alliance & One World)

pep

Medlem
Jag tror detta bara är början. Is i magen är min rekommendation, priserna kommer sänkas ytterligare senare i år.
Jeg tror modsat dig, at at verden aldrig bliver den samme igen. Og, at billetpriserne i fremtiden faar et ordentlig hak opefter. Konkurrencen bliver mindre da selskaber vil krakke...Faar den pris som er lagt op er det bare at slaa til!? Now or never...
 
Jeg tror modsat dig, at at verden aldrig bliver den samme igen. Og, at billetpriserne i fremtiden faar et ordentlig hak opefter. Konkurrencen bliver mindre da selskaber vil krakke...Faar den pris som er lagt op er det bare at slaa til!? Now or never...
Förstår inte riktigt då min utländska inte är så god, men det jag säger är att jag inte tror att botten är nådd. Biljettpriser 5-10 år framåt får vi se, de har ju stått stilla i flera decennier och klarat både börskrascher, inflation och annat. Den som lever får se.
 
  • Gilla
Reactions: pep

palmen

Moderator
Det är ju inte AA Transcontinental A321 som flyger mellan fastlandet och Hawaii utan det är den vanliga konfigurationen med två klasser med den vanliga inrikes First. Jag tror också att BA nya business blir bra, men den är väl inte införd ännu vad jag vet. Sedan tycker jag att det är jämnare kvalitet på servicen på AA än vad BA brukar åstadkomma. Det är tyvärr inte ovanligt med ett bottennapp på servicen på BA långlinjer.
Nej den går ju på JFK-LAX tex, ut till Hawaii blir det sen vanlig A321 med domestic First. Klart man kan välja att åka med färre stopp om man inte ska maxa TP-intjäning och då tex ta något av förslagen jag postade tidigare via Chicago eller Dallas för att få riktig business hela vägen.
Den nya business-kabinen är införd på delar av flottan och flyger på utvalda destinationer just nu, där får man läsa på lite vilka linjer och avgångar som har den så man bokar rätt, men den går att få till Chicago som exempel (om inget nu ändrats med utrullningen).
Latest Details On British Airways A350 & B777 Club Suite Routes + Photos...
Har man tur kan man även klämma in BAs nya A350-1000 till tex Boston, Austin, Philadelphia och Washington på resan där även denna nya stol finns installerad.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Gizmokvack

Medlem
Nu är ju inte sätena lika trånga i First på amerikanska bolag. Om du köper business hela vägen hamnar du i First på inrikes i USA. Det är 2+2 bredare stolar i First, däremot är avståndet mellan stolarna inte så stort, men helt Ok för en fem timmars flygning. Däremot skulle jag nog försöka undvika 737 och försöka hitta ett större flygplan. Jag har inte provat AA A321 men den borde vara bättre än B737. Jag vet inte heller om du väljer One Word eller *A. Om du väljer One Word så skulle jag försöka välja AA över Atlanten och undvika BA Club Word (business). BA Club Word tycker jag är trång och obekväm, undantag är upper deck på B747 men solarna är fortfarande lika trånga men det är inte så många stolar i bredd.

Avsätt åtminstone en vecka på Hawaii, det finns så mycket att se och uppleva. Man får inte heller missa den behagliga delen med att uppleva de finaste stränderna i världen.

Tack för tipsen!
Jag är helt novis inom den här världen men lär mig hela tiden.

Jag har satt ihop en liten testrunda. Jag har valt swiss framför andra bolag och 777 framför 787.
Jag har ingen aning om jag är rätt ute eller inte.
Då jag endast är medlem i Eurobonus tänker jag att jag bokar via lufthansa eller swiss framför andra bolag? Alla flygpoäng går väl inte konventera till EB har jag läst mig till.

flight.jpg


Om jag åker en lördag blir det en hel resdag och kör hemresa fredag+lördag.
Isåfall skulle det bli fem heldagar på plats vilket är fler än planerat från början.
Ser det OK ut? (måste såklart både få med mig frugan och pussla ihop barnvakter för resan men i planeringsstadiet är det väl OK?)

(OT: jag har för övrigt ett mål att flyga business i A380 inom en överskådlig framtid men det kanske jag kan göra med bonuspoängen jag skramlar ihop)
 

palmen

Moderator
Tack för tipsen!
Jag är helt novis inom den här världen men lär mig hela tiden.

Jag har satt ihop en liten testrunda. Jag har valt swiss framför andra bolag och 777 framför 787.
Jag har ingen aning om jag är rätt ute eller inte.
Då jag endast är medlem i Eurobonus tänker jag att jag bokar via lufthansa eller swiss framför andra bolag? Alla flygpoäng går väl inte konventera till EB har jag läst mig till.

Visa bifogad bild 107967

Om jag åker en lördag blir det en hel resdag och kör hemresa fredag+lördag.
Isåfall skulle det bli fem heldagar på plats vilket är fler än planerat från början.
Ser det OK ut? (måste såklart både få med mig frugan och pussla ihop barnvakter för resan men i planeringsstadiet är det väl OK?)

(OT: jag har för övrigt ett mål att flyga business i A380 inom en överskådlig framtid men det kanske jag kan göra med bonuspoängen jag skramlar ihop)
Testa ett bolag ut och ett annat hem. Det borde gå att åka Lufthansa A380 till USA med denna deal.
United 777 bör du titta upp vilken typ det är. Är det 77W (777-300ER) är det lugnt då det är nya kabinen. Är det 777-200 skulle jag välja något annat.
787 tycker jag personligen är ett trevligare plan än 777, sen beror det ju dock på vilken stol och bolag det är.

Om du inte åkt business förut kommer alla alternativen vara helt ok förutom United 777-200.

Poängintjäning till Eurobonus lär bli 100% av miles på allt så länge du inte åker Brussels som riskerar ge noll.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Gizmokvack

Medlem
Om du inte åkt business förut kommer alla alternativen vara helt ok förutom United 777-200.

Kikar jag på ditresan så är det två alternativ som är vettiga.
"777 lx38" med swiss eller 787 UA45 med United.
I stort sett samma avgångstid. Kikar jag på flightaware så är det flyg 777-300ER respektive 787-8 vilket verkar vara två trevliga plan.
På hemresan däremot ser jag att det United och 777UA926 som enligt flightaware är 777-200. Detta är också den längsta turen på 11h och dessutom nattflyg.
Då är det värt att kolla på alternativa flyg eller till och med alternativa datum? Tanken är ju iofs att sova genom större delen av flighten.
 

Kevinator

Medlem
Kikar jag på ditresan så är det två alternativ som är vettiga.
"777 lx38" med swiss eller 787 UA45 med United.
I stort sett samma avgångstid. Kikar jag på flightaware så är det flyg 777-300ER respektive 787-8 vilket verkar vara två trevliga plan.
På hemresan däremot ser jag att det United och 777UA926 som enligt flightaware är 777-200. Detta är också den längsta turen på 11h och dessutom nattflyg.
Då är det värt att kolla på alternativa flyg eller till och med alternativa datum? Tanken är ju iofs att sova genom större delen av flighten.
När jag kollade igår kväll runt jul så fanns det på vissa dagar ett alternativ med Lufthansa A380. Jag tog det säkra före det osäkra och valde Swiss 777-300ER på de transatlantiska segmenten. Men om du hittar LH kan det vara trevligt med A380 om du vill prova den flygplanstypen, så tar du Swiss när du flyger åt motsatt håll.
 
Toppen