Tonton
Medlem
Jag tror detta bara är början. Is i magen är min rekommendation, priserna kommer sänkas ytterligare senare i år.
Du tror alltså att vi kommer se <15000 SEK Sverige-Hawaii i Business?
Jag tror detta bara är början. Is i magen är min rekommendation, priserna kommer sänkas ytterligare senare i år.
På enstaka sträckor är svårt att uttala sig men tror inte det är omöjligt att vi får se priser liknande CPH-Nordamerika (ca 6-7 tusen DKK) med Star Alliance, som för några år sedan.Du tror alltså att vi kommer se <15000 SEK Sverige-Hawaii i Business?
Jeg tror modsat dig, at at verden aldrig bliver den samme igen. Og, at billetpriserne i fremtiden faar et ordentlig hak opefter. Konkurrencen bliver mindre da selskaber vil krakke...Faar den pris som er lagt op er det bare at slaa til!? Now or never...Jag tror detta bara är början. Is i magen är min rekommendation, priserna kommer sänkas ytterligare senare i år.
Tack för tipset, får det också att fungera den vägen, tyvärr inte via BAs hemsida vilket hade varit att föredra
Förstår inte riktigt då min utländska inte är så god, men det jag säger är att jag inte tror att botten är nådd. Biljettpriser 5-10 år framåt får vi se, de har ju stått stilla i flera decennier och klarat både börskrascher, inflation och annat. Den som lever får se.Jeg tror modsat dig, at at verden aldrig bliver den samme igen. Og, at billetpriserne i fremtiden faar et ordentlig hak opefter. Konkurrencen bliver mindre da selskaber vil krakke...Faar den pris som er lagt op er det bare at slaa til!? Now or never...
Nej den går ju på JFK-LAX tex, ut till Hawaii blir det sen vanlig A321 med domestic First. Klart man kan välja att åka med färre stopp om man inte ska maxa TP-intjäning och då tex ta något av förslagen jag postade tidigare via Chicago eller Dallas för att få riktig business hela vägen.Det är ju inte AA Transcontinental A321 som flyger mellan fastlandet och Hawaii utan det är den vanliga konfigurationen med två klasser med den vanliga inrikes First. Jag tror också att BA nya business blir bra, men den är väl inte införd ännu vad jag vet. Sedan tycker jag att det är jämnare kvalitet på servicen på AA än vad BA brukar åstadkomma. Det är tyvärr inte ovanligt med ett bottennapp på servicen på BA långlinjer.
Nu är ju inte sätena lika trånga i First på amerikanska bolag. Om du köper business hela vägen hamnar du i First på inrikes i USA. Det är 2+2 bredare stolar i First, däremot är avståndet mellan stolarna inte så stort, men helt Ok för en fem timmars flygning. Däremot skulle jag nog försöka undvika 737 och försöka hitta ett större flygplan. Jag har inte provat AA A321 men den borde vara bättre än B737. Jag vet inte heller om du väljer One Word eller *A. Om du väljer One Word så skulle jag försöka välja AA över Atlanten och undvika BA Club Word (business). BA Club Word tycker jag är trång och obekväm, undantag är upper deck på B747 men solarna är fortfarande lika trånga men det är inte så många stolar i bredd.
Avsätt åtminstone en vecka på Hawaii, det finns så mycket att se och uppleva. Man får inte heller missa den behagliga delen med att uppleva de finaste stränderna i världen.
Testa ett bolag ut och ett annat hem. Det borde gå att åka Lufthansa A380 till USA med denna deal.Tack för tipsen!
Jag är helt novis inom den här världen men lär mig hela tiden.
Jag har satt ihop en liten testrunda. Jag har valt swiss framför andra bolag och 777 framför 787.
Jag har ingen aning om jag är rätt ute eller inte.
Då jag endast är medlem i Eurobonus tänker jag att jag bokar via lufthansa eller swiss framför andra bolag? Alla flygpoäng går väl inte konventera till EB har jag läst mig till.
Visa bifogad bild 107967
Om jag åker en lördag blir det en hel resdag och kör hemresa fredag+lördag.
Isåfall skulle det bli fem heldagar på plats vilket är fler än planerat från början.
Ser det OK ut? (måste såklart både få med mig frugan och pussla ihop barnvakter för resan men i planeringsstadiet är det väl OK?)
(OT: jag har för övrigt ett mål att flyga business i A380 inom en överskådlig framtid men det kanske jag kan göra med bonuspoängen jag skramlar ihop)
Om du inte åkt business förut kommer alla alternativen vara helt ok förutom United 777-200.
När jag kollade igår kväll runt jul så fanns det på vissa dagar ett alternativ med Lufthansa A380. Jag tog det säkra före det osäkra och valde Swiss 777-300ER på de transatlantiska segmenten. Men om du hittar LH kan det vara trevligt med A380 om du vill prova den flygplanstypen, så tar du Swiss när du flyger åt motsatt håll.Kikar jag på ditresan så är det två alternativ som är vettiga.
"777 lx38" med swiss eller 787 UA45 med United.
I stort sett samma avgångstid. Kikar jag på flightaware så är det flyg 777-300ER respektive 787-8 vilket verkar vara två trevliga plan.
På hemresan däremot ser jag att det United och 777UA926 som enligt flightaware är 777-200. Detta är också den längsta turen på 11h och dessutom nattflyg.
Då är det värt att kolla på alternativa flyg eller till och med alternativa datum? Tanken är ju iofs att sova genom större delen av flighten.