[Business Class] Europa-Karibien med Swiss/Edelweiss fr. ca 1280 EUR

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Jakob Österberg, 10 Maj 2018.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte sett denna deal innan. Verkar finnas till flera destinationer i Karibien, exempelvis Punta Cana och Havanna. Priserna finns från till exempel Zurich, Frankfurt, München, Berlin och Hamburg.

Bra deal tycker jag!

Långflygningarna verkar köras med Edelweiss men bokas som Swiss. Ger inga poäng till Eurobonus, men väl till Miles & More.

Exempel:

Namnlöst1.jpeg

pep, jerixon, Gus och 2 andra gillar detta.
  2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får väl inte heller utnyttja Star Alliance-guldförmåner, såsom fast track och loungetillträde, eller?

3. Eftersom du åker business så får du Fast Track och lounge baserat på kabinklass men inte status. Swiss Business från Arlanda eller München som i ovan exempel ger Fast Track

Gus och Budgetresenär gillar detta.
  4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta med Karibien är klart intressant. Frågan är hur Edelwiss i business är jämfört med ordinarie Swiss ?
    Följde en tråd tidigare angående Condor business till Cancun och blev avskräckt. Är Edelweiss något motsvarande men i Swiss chartertappning?

Gus gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet ej, men sätesdispositionen verkar vara likt Swiss. Hittade detta när jag googlade:

Dr. Miles gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

Det här lät ju bra, tills jag kom ihåg att Euron står i närmare 11kr :(

Jakob Österberg, ulagun och jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!