Senaste nytt

Business Class CPH-NYC med BA för 5.500:- + poäng

agehall

Medlem
British Airways hade en "rea" i Augusti när man kunde flyga till OSL-NYC för ca 4500SEK. SFO var lite dyrare och det fanns ett antal städer till.

Skilnaden är dock att man inte behövde att ta sig till Oslo med en separar biljett. ;)
Dessutom slipper man övernattning i Oslo så sparar man ännu mer.

Transfer till OSL fixar man ju med SAS och lite EB-poäng, gärna i kombination med en 2-4-1.

Och det var väl bara amatörer som bokar morgonflighten från OSL.. :) Man bokar ju den lite senare flighten och vips är det inga problem att flyga över samma dag.
 

sembl

Medlem
Någon som orkar hitta billiga biljetter i närtid till Östkusten i USA så att jag kan köra en snabbweekend i DC? Jag lyckas bara få fram priser runt 11k
 

Dr. Miles

Expert
Någon som orkar hitta billiga biljetter i närtid till Östkusten i USA så att jag kan köra en snabbweekend i DC? Jag lyckas bara få fram priser runt 11k
Till Washington, i synnerhet från Sverige är British Airways I klass ganska dyra.

Billigaste USA destinationen från Stockholm med British Airways I klass för tillfället är Houston (ca 10.000 SEK exkl. skatter)


ca 7.200 SEK inkl. skatter genom att delbetala med 30.000 avios.
Screenshot20151013_03.png
 
Last edited:

Morgan

Medlem
Något tips på prisvärd nyårsdestination från Stockholm med dealen? Houston är det enda jag hittar men inte supersugen...
 

Dr. Miles

Expert
Något tips på prisvärd nyårsdestination från Stockholm med dealen? Houston är det enda jag hittar men inte supersugen...
Ett alternativ är att flyga till Houston och sedan använda British Airways Executive Club avios eller SAS EuroBonus poäng för att flyga till andra städer.

T ex sträcka mellan Houston-Miami med American Airlines flight kostar 7.500 avios per flight i Economy.
 

ARN-MIA

Medlem
Ett alternativ är att flyga till Houston och sedan använda British Airways Executive Club avios eller SAS EuroBonus poäng för att flyga till andra städer.

T ex sträcka mellan Houston-Miami med American Airlines flight kostar 7.500 avios per flight i Economy.
Bokade 2 från Göteborg och 3 från Stockholm till Houston igår och sen Spirit Airlines vidare till Miami. 2-3 timmar i ekonomi borde man klara av.
 
Toppen