Senaste nytt

Business class check-in med Eurobonus Silver?

nota bene

Medlem
Det går utmärkt så länge det är SAS-metall. Ibland är dock personalen inte särskilt medveten om t.ex. bagageförmånen som EBS. Förra året (flög i C) blev jag nekad tre bagage, men efter att ha bett de kolla EB-reglerna och prata med supervisor löste det sig. Så var beredd på vissa problem med okunskap på outstations.
 

Mikael64

Medlem
Oavsett vart jag flög ifrån som "Silver" var det aldrig några som helst problem så länge det var SAS-metall. Nu är jag Diamond och skillnaden är stor när det gäller extra bagaget och servicenivån som jag fått på sistone. Tack SAS:)=
 
Är det så att de nyligen tagit bort business check-in förmånen för EBS och glömt uppdatera hemsidan? Blev tillsagd att ställa mig i vanliga bagdrop-kön på Landvetter idag när jag frågade en kvinna från SAS vid incheckningsautomaterna.
 
Jag visade upp hemsidan där det stod att jag hade tillgång som EBS men fick fortfarande ett blankt nej. Orkade inte tjafsa då det var tidigt på morgonen men bra att veta om man ska stå på sig nästa gång man får ett nej.
 

chazzie

Medlem
Jag checkade in både på United och SAS med Silver under det gångna och innevarande år, fick t.o.m. kliva på i "Group 3" på United med Silverkortet =}

De flygplatser där det fungerade var: ARN, MIA och IAD.
 
Är det så att de nyligen tagit bort business check-in förmånen för EBS och glömt uppdatera hemsidan? Blev tillsagd att ställa mig i vanliga bagdrop-kön på Landvetter idag när jag frågade en kvinna från SAS vid incheckningsautomaterna.

Min mor som fick EBS av mig tidigare i år blev också hänvisad till vanliga kön från incheckningsautomaterna, detta skedde på Arlanda förra helgen.
Tror ni att man har gått ut med en kommande försämring internt - utan att ännu kommunicera?
 

Tonton

Medlem
Jag använder business check-in som EBS hela tiden. Aldrig varit några problem. Uppskattade speciellt senast när jag flög hem från LHR när en ur personalen såg att jag var EBS när jag grävde ut passet ur fickan och påtalade mig att jag kunde skippa kön och gå till Business check-in direkt - riktigt nöjd med det!
 
Toppen