Senaste nytt

[Business Class] Budapest - Toronto T/R 9900 SEK (Turkish Airlines)

Jonas C

Medlem
Har själv försökt boka biljetten, men den går inte att söka på Turkish hemsida. Man får bara upp felmeddelande…

TK erbjuder gratis övernattning om det är ett layover över 8 timmar och det inte finns några andra lämpliga flyg som går tidigare, vilket bör gälla i ditt fall. Hotellen brukar variera från Radisson Istanbul Airport, till Hilton Garden Inn eller något annat non-descript hotell nära flygplatsen. I vissa fall blir man även erbjuden hotell i staden om det inte skulle finnas plats på något av flygplatshotellen.

Du hittar hotelldisken i bortersta ändan av ankomsthallen.
 

mmatsie

Medlem
Kanske sparkar in öppna dörrar här men för mig fungerade det på TKs hemsida när jag fyllde i alla flighterna manuellt i multicityläget. Känns väl lite som att den slår ifrån just för att det för inte finns något flyg från IST-YYZ samma dag som fungerar?

Kan hotelldealen gälla på en multicity-bokning?
 
Har själv försökt boka biljetten, men den går inte att söka på Turkish hemsida. Man får bara upp felmeddelande…

TK erbjuder gratis övernattning om det är ett layover över 8 timmar och det inte finns några andra lämpliga flyg som går tidigare, vilket bör gälla i ditt fall. Hotellen brukar variera från Radisson Istanbul Airport, till Hilton Garden Inn eller något annat non-descript hotell nära flygplatsen. I vissa fall blir man även erbjuden hotell i staden om det inte skulle finnas plats på något av flygplatshotellen.

Du hittar hotelldisken i bortersta ändan av ankomsthallen.

För mig är det inga som helst problem att gå hela vägen till betalning där jag kan välja att betala nu eller senare. Fyllde bara i som vanligt. One-way BUD-YYZ och det kom upp. Dock fanns ingen tillgång på datumet jag behöver åka vilket var surt. (ITA visade att det fanns).

Får väl bli LH F dit istället och SK ekonomi hem (bokar som t&r med återresa i April eller något) då jag tyvärr inte kan flytta på datumet till den 19:e.

En annan gång då TK, en annan gång..

bet.jpg
 
Last edited:

pep

Medlem
........
TK erbjuder gratis övernattning om det är ett layover över 8 timmar och det inte finns några andra lämpliga flyg som går tidigare, ..........Du hittar hotelldisken i bortersta ändan av ankomsthallen.
Tak Jonas C. Men hvordan får du fat i hotelvoucher forinden? Henvender du dig i Transfer desk i IST eller kan man fra et TK town-office få dem til at udstede? Hvis man går direkte til hotelldisken får man vel selv betale?
 

Dr. Miles

Expert
Tak Jonas C. Men hvordan får du fat i hotelvoucher forinden? Henvender du dig i Transfer desk i IST eller kan man fra et TK town-office få dem til at udstede? Hvis man går direkte til hotelldisken får man vel selv betale?


Det är kanske en bra idé att skicka ett e-mail till hoteld@thy.com.

Touristanbul : : Istanbul in hours
Touristanbul skrev:
May all passengers attend ?

Only international transit passengers can attend . Your both flights should be with Turkish Airlines' flight numbers (codeshared or operated) and your connection should not be longer than 24 hours. Passengers may not get both accomodation service and Touristanbul on the same journey.
If you prefer accomodation, you may contact with our hoteldesk for terms and conditions (hoteld@thy.com). They will inform you that your booking is eligible or not.
 

henrik l

Medlem
Notera att intjäningen av status till M&M lär påverkas av LH's "enhancement" f o m 1/1 -14. Om jag har tolkat det hela rätt bör det se ut på följande sätt efter den 1/1 -14 på sträckan BUD-YYZ. Awardmiles, 200% av 4500 miles, ger 9000 award miles. Status miles, 25% av award miles, bör ge 25% av 9000, alltså 2250 award miles.
 

pep

Medlem
......Om jag har tolkat det hela rätt bör det se ut på följande sätt efter den 1/1 -14 på sträckan BUD-YYZ. Awardmiles, 200% av 4500 miles, ger 9000 award miles. Status miles, 25% av award miles, bör ge 25% av 9000, alltså 2250 award miles.
Uuups! Så er det hele spildt! Min tur til YYZ var kun for at optjene status miles for at fastholde min FF status. :(
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Uuups! Så er det hele spildt! Min tur til YYZ var kun for at optjene status miles for at fastholde min FF status. :(

Min tolkning av texten på M&M sidan tyder på det. Tur och retur BUD-YYZ skulle ge 18 000 awardmiles, men enbart 4500 status miles. Korrigera mig om jag är snett ute. @Pep, i ditt fall skulle jag nog försöka gräva fram någon bra deal med TG i J-klass.
 
Toppen