Senaste nytt

[Business Class] Budapest - Toronto T/R 9900 SEK (Turkish Airlines)

pep

Medlem
Senator har ret, man kommer kräva övernattning -men der er jo den famøse lounge i IST, så man kan tage sig et nap der i stedet for i BUD? Som det fremgår af min bookning tager jeg da morgenflyet til BUD for at være sikker på videre forbindelse.
 

pep

Medlem
Pas på! Når den endelige billet er udstedt i klasse K fremgår det som om det er en Economy billet! Det er sikkert en teknisk fejl, men jeg ved det ikke 100%. Jeg contakter TK, hvis ikke nogen her på forum kan verificere det?
 

Dr. Miles

Expert
Senator har ret, man kommer kräva övernattning -men der er jo den famøse lounge i IST, så man kan tage sig et nap der i stedet for i BUD?

Om det är "forced" long layover kan man få gratisövernattning i Istanbul av Turkish Airlines.

http://www.businessclass.se/star-al...ing-i-istanbul-naer-har-lang-transfertid.html

Som det fremgår af min bookning tager jeg da morgenflyet til BUD for at være sikker på videre forbindelse.

Jag tror att många webbsidor inte är uppdaterad och de vet inte att Turkish Airlines K klass är Business class.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag tror att många webbsidor inte är uppdaterad och de vet inte att Turkish Airlines K klass är Business class.

Till och med deras egen app kan inte deras egna bokningsklasser. Den säger First Class för A&F fortfarande, trots att det är flera år sen de slutade med First.
 

Dr. Miles

Expert
YYZ har väldigt dåligt med premium fares ut vidare till Nordamerika. T.ex. kostar NYC 6 500kr eller Västkust destinationer som LAX och SFO mer än resan dit.
Du behöver inte åka till USA. Du kan resa vidare till Asien. :)

Datoene passer vel bra mot YYZ-ASIA deal på UA?

Visa bifogad bild 17483

Med tilslutningsflighter til BUD skulle det vel nesten gi EBG i et run totalt sett?
Jag antar att Senator föredrar First class. ;) Därför tror jag att den här dealen passar honom bättre.
(Sedan om han gillar att åka med Hainan Airlines är en annan femma.)

http://www.businessclass.se/deals/1...-hainan-airlines-29-800-sek-inkl-skatter.html
 

pep

Medlem
Tak, Dr. Miles og johhenrik! Mit blodtryk begynder at falde igen. Jeg bookede hos TK hjemmeside klart en business "restricted" klasse K, men ordrebekræftelsen viste K (economy). Ved betalingen forsvandt "Economy" og der stod bara K. Så slog jeg til! Men da billetnummeret og e-ticket kom med mail'en var klassen igen Economy K. Når jeg checker bookning er economy-klass udeladt, der står bara "K". Jeg har forsøgt at ringe man kan ikke komme igennem. Jeg stoler på at forvirringen kommer mig tilgode! Jeg vil forsøge at få overnatning i Istanbul (1001 nats eventyr...?)
 

Senator

Moderator
Du behöver inte åka till USA. Du kan resa vidare till Asien. :)
Jag antar att Senator föredrar First class. ;) Därför tror jag att den här dealen passar honom bättre.
(Sedan om han gillar att åka med Hainan Airlines är en annan femma.)

Vi får jo se hur det blir efter monsterresan i augusti och september :) Jag vill gärna åka affärsklass ja, och Toronto är trevligt några dagar... Kanske bättre under hockeyn nu som Maple Leaves faktisk börjar liknat nåt?
 

johhenrik

Medlem
Tak, Dr. Miles og johhenrik! Mit blodtryk begynder at falde igen. Jeg bookede hos TK hjemmeside klart en business "restricted" klasse K, men ordrebekræftelsen viste K (economy). Ved betalingen forsvandt "Economy" og der stod bara K. Så slog jeg til! Men da billetnummeret og e-ticket kom med mail'en var klassen igen Economy K. Når jeg checker bookning er economy-klass udeladt, der står bara "K". Jeg har forsøgt at ringe man kan ikke komme igennem. Jeg stoler på at forvirringen kommer mig tilgode! Jeg vil forsøge at få overnatning i Istanbul (1001 nats eventyr...?)

För att du ska känna dig säker :) Från fare rules för K - KN2BX:

NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
BUSINESS CLASS FARE
 
Jag tänkte använda den här snart eventuellt.

Hitta billigt flyg ARN-BUD enkel med Norwegian.
BUD-YYZ och sedan en billig resa från YYZ till IAD.

Hur är det med TK? Erbjuder de gratis övernattning eller måste jag ta in på hotell själv? Vilket hotell rekommenderar ni nära flygplatsen isåfall?

Ankommer IST 23.05, avgår dagen efter 13.45
 
Toppen