Senaste nytt

[Business class] Amsterdam/Bryssel-New York T/R, Star Alliance JV, 1.200 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Jag har inte kollat alla routings men det ser ut som Air Canada fare tillåter routing via Köpenhamn.
Det innebär att man kan flyga ut från Bryssel nu på sommaren och ta stopover i Köpenhamn (75 EUR per stop) och sedan resa vidare mot Hawaii på ett önskat datum även utanför dealens utresedatumsrestriktion.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte kollat alla routings men det ser ut som Air Canada fare tillåter routing via Köpenhamn.
Det innebär att man kan flyga ut från Bryssel nu på sommaren och ta stopover i Köpenhamn (75 EUR per stop) och sedan resa vidare mot Hawaii på ett önskat datum även utanför dealens utresedatumsrestriktion.

Även United fare tillåter routing via Köpenhamn och stopover där.

Det ser ut som om Lufthansa fare tillåter routing via Stockholm eller Oslo men i praktiken kan man inte boka för att det inte finns någon trans-Atlantic flygning med LH flightnummer därifrån.

11.
BRU-(LH/SN)-
BER/CGN/DUS/FRA/HAJ/HAM/MUC/STR-(LH/LX/SN)-
AMS/BCN/BER/BFS/BHX/BRS/BRU/BSL/CPH/DUB/DUS/EDI/FRA/GLA/GVA/HAM/LIS/LON/MAD/MAN/MIL/MUC/OSL/PAR/ROM/SNN/STO/VIE/ZRH-(LH)-
CHI/CLE/EWR/NYC/WAS-(AC/LH/UA)-
CHI/DEN/HOU-(AC/LH/UA)-HNL​

12.
BRU-(LH/SN)-
BER/CGN/DUS/FRA/HAJ/HAM/MUC/STR-(LH/LX/SN)-
AMS/BCN/BER/BFS/BHX/BRS/BRU/BSL/CPH/DUB/DUS/EDI/FRA/GLA/GVA/HAM/LIS/LON/MAD/MAN/MIL/MUC/OSL/PAR/ROM/SNN/STO/VIE/ZRH-(LH)-
CHI/DEN/DFW/EWR/HOU/NYC/SEA/WAS-(AC/LH/UA)-
LAX/SFO-(AC/LH/UA)-
LAX/SFO-(AC/LH/UA)-HNL​
13.
BRU-(LH/SN)-
BER/CGN/DUS/FRA/HAJ/HAM/MUC/STR-(LH/LX/SN)-
AMS/BCN/BER/BFS/BHX/BRS/BRU/BSL/CPH/DUB/DUS/EDI/FRA/GLA/GVA/HAM/LIS/LON/MAD/MAN/MIL/MUC/OSL/PAR/ROM/SNN/STO/VIE/ZRH-(LH)-
CHI/DEN/EWR/NYC/WAS-(AC/LH/UA)-
LAX/SFO-(AC/LH/UA)-HNL​
14.
BRU-(LH/SN)-
BER/CGN/DUS/FRA/HAJ/HAM/MUC/STR-(LH/LX/SN)-
AMS/BCN/BER/BFS/BHX/BRS/BRU/BSL/CPH/DUB/DUS/EDI/FRA/GLA/GVA/HAM/LIS/LON/MAD/MAN/MIL/MUC/OSL/PAR/ROM/SNN/STO/VIE/ZRH-(LH)-
EWR/NYC/WAS-(AC/LH/UA)-
CHI/HOU-(AC/LH/UA)-
LAX/SFO-(AC/LH/UA)-HNL​
15.
BRU-(LH/SN)-
BER/CGN/DUS/FRA/HAJ/HAM/MUC/STR-(LH/LX/SN)-
AMS/BCN/BER/BFS/BHX/BRS/BRU/BSL/CPH/DUB/DUS/EDI/FRA/GLA/GVA/HAM/LIS/LON/MAD/MAN/MIL/MUC/OSL/PAR/ROM/SNN/STO/VIE/ZRH-(LH)-
EWR/NYC/YMQ/YOW/YTO-(AC/LH/UA)-
CHI/CLE/DEN/SFO/WAS/YEG/YVR/YYC-(AC/LH/UA)-HNL​
 

Senator

Moderator
[Business class] Bryssel-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 17.200 SEK inkl. skatter

Dr Miles, jag tror att LH faktisk har flightnummer på SAS USA kärror. Men om det går att boka är en annan femma.

UA EWR-ARN/OSL tror jag också finns med LH prefix
 

Dr. Miles

Expert
Varför så många deals som startar i Bryssel? Vad är speciellt med Bryssel?

Min lilla teori är att det finns få direktflyg interkontinentalt med home carrier, Brussels Airlines (SN).
Numera flyger SN både till New York och till Washington (och många andra destinationer i Afrika) men annars hade de lång tid inte haft interkontinentalt direktflyg med home carrier.

Om man ändå tvingas att byta någonstans, finns det gott om val. Därför blir det tuff konkurrens med priserna.
Det är som sagt min teori.
 

Dr. Miles

Expert
Dr Miles, jag tror att LH faktisk har flightnummer på SAS USA kärror. Men om det går att boka är en annan femma.

UA EWR-ARN/OSL tror jag också finns med LH prefix
Jag kunde inte hitta något LH flightnummer på Stockholm-Newark/Chicago v.v. när jag sökte tidtabell på ExpertFlyer.

EDIT: Ja, nu vet jag varför.
Jag sökte bara mellan Stockholm-Newark/Chicago, då fick jag inte LH flightnummer.
Men när jag sökte Frankfurt-Newark/Chicago fick jag SAS opererade flygningar med LH flightnummer.

Tack för tipset, Senator!

Screenshot20130712_3.png
Screenshot20130712_4.png
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag har inte kollat alla routings men det ser ut som Air Canada fare tillåter routing via Köpenhamn.
Det innebär att man kan flyga ut från Bryssel nu på sommaren och ta stopover i Köpenhamn (75 EUR per stop) och sedan resa vidare mot Hawaii på ett önskat datum även utanför dealens utresedatumsrestriktion.

Jag måste be om ursäkt för min klantighet. :eek::eek:
Jag missade texten "in Area 1 (Nord-/Sydamerika)" på villkor av Stopover.
Detta innebär att man inte kan ta stopover i Europa (Area 2).

Kod:
STOPOVERS
1 STOPOVER PERMITTED IN EACH DIRECTION AT EUR 75.00
       1 IN AREA 1 IN EACH DIRECTION.
         NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
          EACH STOPOVER TAKEN UTILIZES A PERMITTED TRANSFER
          UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE RECORD.
 

Senator

Moderator
[Business class] Bryssel-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 17.200 SEK inkl. skatter

Men stopover i Nordamerika för detta pris är helt makalöst. Briljant deal utan tvekan, direkt sugen.

Skulle vilja tipsa om att vara pedantisk i val av flighter på UA från USA till HNL. Följande gateways erbjuder nästan garanterad long-haul BusinessFirst:
EWR med en B767-400ER med nya C (baserat på Continentals produkt).
IAH med en B772 flesta dagar är en INTERCONT produkt verkar det som.
IAD med en B772 flesta dagar men nya UA (UA) C + F

Undvik ORD som kör en gammal B772 med många inrikes F stolar. Ser likadan ut som när jag åkte med dessa på 90-talet, inget roligt för 9t.

DEN med B757. Alla flighter från LAX, och kolla detajerna från SFO där det är en salig blandning av kärror. SNA är väl en B737-900ER om den finns kvar.

Jag hade åkt som EB medlem:
BRU-ZRH(LX)-ORD(LX)-IAH(UA)-HNL. Bra med poäng och bäst produkter. Skulle nog också rekommendera EWR-HNL, men kom ihåg denna är längre än ARN-EWR :)
 
Last edited:
Toppen