Senaste nytt

Burj Al Arab - Dubai - Erfarenhet någon?

johhenrik

Medlem
Dock ska det tilläggas att inte alla uteserveringar kanske är öppna på kvällarna eftersom det är för varmt, det gällde i alla fall nattklubbarna.

Det är bara Barasti som är öppet och luktar armhåla som vanligt pga alla svettiga turister och expats. ;) Nej, på sommaren föredrar jag nattklubbar inomhus i Dubai, that's for sure. :)
 

Magnus_K

Medlem
Det är bara Barasti som är öppet och luktar armhåla som vanligt pga alla svettiga turister och expats. ;) Nej, på sommaren föredrar jag nattklubbar inomhus i Dubai, that's for sure. :)

Instämmer Johhenrik :)
Barasti är typ för pubbritter och andra högljuda och jobbiga typer.
Finns flertal andra riktigt sköna resturanger och ställen man hellre spenderar sin tid på.
 

johhenrik

Medlem
Jag ska väl iofs erkänna att jag har haft väldans skoj på Barasti, det är inte det. Men just när det är riktigt varmt, då luktar det verkligen svett överallt där nästan, trots att det är utomhus. På senare år har jag dock inte varit ute och klubbat så mycket där nere. Jag har tröttnat lite. Plus, jag brukar vara där 6-7ggr per år och det blir så jäkla dyrt jämt att gå ut varje gång. :)
 

Magnus_K

Medlem
Precis, beror ju mycket på vilket folk där är en speciell kväll.
Finns just så många andra sköna lounger/barer såsom The Jetty, Zuma, 360, Siddharta etc.
Men visst det brukar springa iväg mycket. När du och jag snackade om Mr & Mrs Bund häromdagen så nämnde du ju bra deals eller two for 1 typ..och sådana kan du också springa på i Dubai :) Många ggr man suttit med varsin flaska vin när man varit 4 pers ute och ätit :)
 

Magnus_K

Medlem
Kan annars rekomendera Shangri-La i Dubai.
Jag tycker det beror lite på vilket purpose man har för resan.
Shangri-La ligger ju precis bredvid motorvägen och kanske inte så trevligt.
Dom har en fin takpool, vilken är nice.
Ska man jobba i DIFC så instämmer jag att det är ett bra hotell.
Ska man ligga och slappa på stranden och ha en soft semester så skulle jag nog rekommendera något som har beach access, såsom hotell jag nämner ovan.
Det är enklare att ta sig down town på kvällarna då köerna blir mindre.
 
Toppen