Brussels Airlines - Missed Connection

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Adam Nordén, 17 Januari 2019.

  1. Adam Nordén

    Adam Nordén Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Vi reste till Mexico i december på en SAS award, ursprunglig rutt var Brussels Airlines från Bromma till Brussel, sen vidare till Cancun med Air Canada. Dock var Brussels flight försenad pga problem med de-icing på Bromma (vädret var dock ordinärt) så vi missade vår connection med AC och fick ta en senare flight via FRA med Lufthansa. Kom fram ca 2h sent till CUN. Nu har jag lite svårt att lista ut vad man kan ställa för krav på Brussels, både enligt EU261 och för de extra kostnader förseningen vållade. Tack!
     
  2. Mr.cake

    Mr.cake Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Blir nog nada. 2h sent till slutdestination är ej inom ramarna för att ansöka om kompensation.
     
  3. Taggen

    Taggen Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Posta gärna en sådan fråga här istället.

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 418 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
     
    Adam Nordén gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×