British Airways Visa

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Concorde, 2 Mars 2011.

1. Morgan

Morgan Medlem

Då gjorde jag ändå mer rätt än planerat när jag sa upp mitt kort för 2 veckor sedan...

Här bekräftas att det är 500 tkr som gäller:

Collecting Avios with credit cards | Executive Club | British Airways

2. mash

mash Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, så även halvering av Avios-intjänande också?

3. Jockezona

Jockezona Medlem

Blir till att säga upp kortet då. :mad:

4. Morgan

Morgan Medlem

Håller med. Ytterst få svenskar som utan jobbutlägg når upp till 500 000 kr i spend på sitt kreditkort. Bortsett från förmögna så bör man väl ha en sexsiffrig månadsinkomst för att komma upp i den nivån - dessa finns så klart men de har också många roliga kort att välja på :)

Målgruppen kanske bara är de som har en massa jobbexpenser?

Korrekt, jag läste inte ens det. Helt värdelöst nu...

5. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hälften så manga poäng för varje köp! Då blir det bye bye till kortet. Detta måste väl nästan vara en avvecklingsstrategi från Entercard?

6. mash

mash Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl enda rimliga förklaringen, lite konstigt att dom inte också chockhöjer årsavgiften samtidigt, för nu finns det ju risk att att dom faktiskt kommer ha kvar några kunder som missar det finstilta i förändringarna.

agehall gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways (och nu deras partners) jobbar hårt på att att få bort oss som kunder. Det här var ju riktigt uselt. Enda anledningen jag kan se till att ha kvar deras VISA-kort nu är att ha ett kort från en annan utgivare, men eftersom jag redan har kort från flera stycken så kommer det här nog att ryka nästa år.

Stefan62 gillar detta.
  8. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jaha, då ryker det kortet. tyvärr faktiskt lite hela vitsen att enbart flyga one world med. Jag och min fru har två kort och har alltid satsat på 2x241 och ha status hos British Airways.

9. Moco

Moco Medlem

Det blir väldigt tufft även med dessa. Jag har omsatt nära det dubbla under de senaste 12 månaderna. Men då har det varit resor varenda vecka, minst 1-3 interkontinentala per månad. Det är inte representativt för majoriteten (även om man reser "mycket") och definitivt inte för kundunderlaget i Sverige. Och även om man kommer upp i det så blir det ju nu inte särskilt attraktivt överhuvudtaget. Om man bara använder det til privata utgifter och enkelt omsätter det finns det ju betydligt bättre kortalternativ. Summa summarum, kundgruppen som får ut något av detta blir otroligt liten. Men det är kanske vad man vill. Personligen tror jag att många svänger och väljer andra kort nu.

10. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När träder denna ändringen i kraft för nuvarande kortinnehavare, har just lagt ca 40tkr på British Airways Visa istället för SAS Amx, om det nu visar sig att jag bara får hälften av de poäng jag tänkt mig så känns inte det så bra.

Jag håller med @freno har i stort sett flugit med One World pga British Airways Visa så nu kanske det trots allt blir lite mer SAS i framtiden, riktigt kass förändring att höja 2 for 1 till 500tkr, helt omöjligt för mig att nå.

EDIT: Ringde just Entercard, man får 1 poäng per 10kr fram till 8e December, man har också fram till 8e December på sig att få sin 2 for 1 för spend på 200tkr.

Jag kan ju inte säga upp mitt kort på ett år då jag har flygresor bokade på det fram till September 2016 och man måste ju visa upp kortet man använt för att köpa biljetten när man checkar in....

Last edited: 6 Oktober 2015
    freno gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!