Senaste nytt

British Airways VD ”Vi kämpar för att överleva”

varva77

Medlem
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Verkligen inte nådig slakt hittills vad gäller framförallt long haul världen över. Konstiga är att det ivf än så länge inte varit några konkurser. Måste komma snart(?)
"Alla" länder inser att de behöver ett "nationellt" flygbolag för att komma ur krisen på lång sikt. De som ligger riktigt till är de bolag som inte matchar den beskrivningen.
 

011430121

Medlem
Om jag får tro, så är inte det värsta över ännu, i vissa länder i Europa sprider sig smittan just nu snabbare än under senvintern och våren.
Hörde på radion idag så har Madrid ett smittotal på över 1000 per 100000.
BA som är stora på USA här finns det väl inte en person som vågar gissa på när ens marknaden når upp till 50% mot 2019.
I mars när man stängde ner linjer trodde jag att i min okunskap att detta var som ett askmoln och skulle vara över på tre veckor.
 

sembl

Medlem
Har i USA pratas det om en business safe corridor mellan JFK och LHR. Det later pa pappret som en bra ide men tror knappast det kommer att genomforas.
 

011430121

Medlem
Har i USA pratas det om en business safe corridor mellan JFK och LHR. Det later pa pappret som en bra ide men tror knappast det kommer att genomforas.
Är det Donald och Boris som talar om det?
Hur går diskussionerna om pandemin i USA nu, beläggning på hotel och flygbolagen, går folk ut och äter?
 

mha321

Medlem
Är det Donald och Boris som talar om det?
Hur går diskussionerna om pandemin i USA nu, beläggning på hotel och flygbolagen, går folk ut och äter?
Min uppfattning från nära bekanta som bor där är att det är extremt olika i olika delar av landet. Både på grund av att läget är olika, och på grund av att det i sådana här lägen blir allmänt väldigt tydligt att USA är väldigt många olika "länder" under en federal gruppering.

Känner några som i princip är i "business as usual mode" och andra som fortsatt är i lockdown och undviker allt som kan undvikas.
 

sembl

Medlem
Det ar valdigt regionalt. Medan man i North Eeast har fatt ordnign pa det mesta gallande spridning etc sa ar det high chapparall i tex i Sodern. Problemet ar mer att fortfarande sa ar tex barer och restauranger kanske pa 40% av kapacitet om de ens ar oppna. Du kan boka valfritt hotell i NYC for $80 natten.

Men utanfor sa har rummen gatt tex for $800-$1500 natten och ar slutsalt till slutet av oktober. Man kor vaegransprincipen. Man har hellre halvfullt men tar 8ggr mer betalt. Detta ar alltsa utmed havet i Conneticut, Maine, New Hampshire etc. Att hitta nagot over huvudtaget billigare an $1500 natten for ett slitet motell i Hamptons har varit mission impossible.

Sa ja valdigt lokalt. NYC ar dott medan andra sma orter har fullt.
 

011430121

Medlem
@sembl tack för den informationen, har ingen USA resa före mitten av januari, och då Boston med SAS A321 får se hur det blir med den resan.
Sedan Hawaii i slutet av januari, det blir att vänta och se vad som händer framöver med pandemin!
Ha det bra
 
Toppen