Senaste nytt

British Airways Stockholm-London pris utan baggage

AABack2ARN

Medlem
Skall man tolka reglerna för semi-flex att när som helst innan avresedagen får man boka om och betala eventuell mellanskillnad men på resedagen kan man boka om så länge det finns (ekonomi)platser kvar utan eventuell mellanskillnad?
 

Homer

Medlem
Det vore nog inte så bra av SAS att plocka bort saker som är inkluderat och börja debitera extra för det, det blir ännu mer LCC och mindre premium, och vilket ramaskri det skulle bli här....

Nu förordade jag inte att de skulle plocka bort något utan att ge en möjlighet att köpa en billigare biljett
om man inte vill ha med annat än handbaggage.
 

Palazzi

Medlem
Tycker ändå att detta är en rimlig förändring på linjer som är så här korta. Jag vill ha mina TP, Lounge-access och något att äta ombord....men med slutdestination London har jag sällan väska med mig.
Jag vill så snabbt som möjligt in i centrum/till hotellet, och har sällan lust att vänta på bagage.

Tycker det är en bra utveckling, om man samtidigt erbjuder biljetter där bagage ingår. Finns inget värre än att klicka i att man vill ha väska, mat etc i olika bokningssteg.

KLM, AF, SWISS & BA har alltså alla nu detta koncept. 1.100kr T/R till London med BA och 900kr T/R till Geneve..... Perfekt :)
 

AABack2ARN

Medlem
Kollade vidare lite på vad som finns i ExpertFlyer. Uppenbarligen har en helt ny fare structure lagts upp med giltighet från 24 september.

Den billigaste bokas enligt EF i O-klass och har ett pris på 350SEK plus avgifter. Vilket är precis vad jag får fram när jag gör en provbokning. Mina datum är priset med baggage 350+1077 = 1427 SEK

Bokar jag samma resa utan incheckat baggage är bokningsklassen fortfarande O-klass med baspriset 332SEK. Totalpriset är dock 332+851 = 1183SEK

Vid närmare granskning har "carried imposed charge" minskat från 488 till 262SEK.

Ytterligare ett bra bevis på att "carrier imposed charges" i alla fall inte är bränsleavgifter! Men enligt ITA Matrix är YQ = 488SEK på resan med baggage.

Antar att "hand luggage only" fares inte är publika utan måste bokas via deras hemsida.
 

Homer

Medlem
Tycker ändå att detta är en rimlig förändring på linjer som är så här korta. Jag vill ha mina TP, Lounge-access och något att äta ombord....men med slutdestination London har jag sällan väska med mig.
Jag vill så snabbt som möjligt in i centrum/till hotellet, och har sällan lust att vänta på bagage.

Tycker det är en bra utveckling, om man samtidigt erbjuder biljetter där bagage ingår. Finns inget värre än att klicka i att man vill ha väska, mat etc i olika bokningssteg.

KLM, AF, SWISS & BA har alltså alla nu detta koncept. 1.100kr T/R till London med BA och 900kr T/R till Geneve..... Perfekt :)

Fast AF MINI ger ju inga miles, räknas inte som kvalificerande, så något FB Platinum for life lär du inte få
om du flyger på det sättet ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Men vad i fullständigt själva h*e håller de där jä*rna på med?

Vill de verkligen göra resandet i England så jobbigt som möjligt. Säkerhetskontrollen ALLA internationella transferpassagerare behöver genomlida är inte ett krav från EU utan ett eget påhitt som UK hittat på. Och nu detta.
 

fcx

Medlem
Det allra bästa är ju att britterna faktiskt kallar det för en enhancement. Inte ens SAS hade kunnat ljuga så hårt :)
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Hmm? Vid lite närmare eftertanke: vad är den egentliga källan till detta?

Det finns så vitt jag kan se ingen information på BAs hemsida (det gäller ju från idag). Ingen information heller på Speedbird Club (information riktad till resebyråer). Så var ifrån kommer informationen? Personen som postade detta på FT har troligen inte hittat på den, men uppger heller inte källan!
 

JensE

Medlem
Your travel document can be verified at any Self service Check-in kiosk by selecting " reprint boarding pass"
Låter som man kan scanna passet själv i automaterna? Dock så blir mobila bp's helt meningslösa.

Gillar också texten om "enhancement"
This is part of our ongoing commitment to making the customer journey easier
 
Toppen