British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av trekker, 26 Mars 2020.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    pep gillar detta.
  2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har precis pratat med British Airways och man skippar kravet på segment med British Airways under samma månader som man också har tänkt TP-gränserna för status. Det innebär att jag klarar guldet i år trots mitt missade segment (som jag skulle haft om inte resorna avbokats).

011430121, henrik l, palmen och 5 andra gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Då får man säga grattis, men det var ju det enda rätta kan jag tycka och British Airways verkar hålla med :)

doc gillar detta.
  4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    M
    Misstänker att du ringde "Guld-linjen", tog det lång tid att komma fram? Skulle både vilja prata status och voucher med dem:)

5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, ringde guld-linjen. När jag ringde den 25 mars tog det en halvtimma att komma fram. Igår kväll gick det hur fort som helst.

011430121 och henrik l gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

De har även sänkt kraven för GGL

Gold Guest List (Renewal): 2100 Tier Points (not on BA.com, internal only)
    Gold Guest List (Upgrade): 3500 Tier Points (not on BA.com, internal only)

(från Flyertalk)

pep gillar detta.
  7. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu inga uppdateringar för påföljande månader så jag förutsätter att inget kommer hända.

Med tanke på att de ägnat tiden åt att ändra avtalsvillkoren i Nordamerika för att förbjuda medlemmarna från att stämma dem tror jag inte de lagt ner så mycket tanke på kundvård.

8. trekker

trekker Medlem

Jag tippar på att de kommer med något i slutet på Juni, min magkänsla är att de kommer förlänga alla med 1 år.

Ricci gillar detta.
  9. Som British Airways Guld under många år, så hoppas jag att man väntar ett tag till då flygandet knappt har kommit igång och hoppas på ännu längre förlängning. Det finns absolut ingen rush att ta ett beslut imorgon men gärna till hösten när saker och ting "kanske" öppnar upp. Status är ju värdelöst om det inte finns något att applicera det på.

Ricci gillar detta.
  10. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det hade jag kanske trott också om det inte varit det är med ändringen i medlemsvillkoren. Nu ser det väl dock inte ut som svenskar kommer få lämna landet på ett tag så vad spelar det egentligen för roll.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!