British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av trekker, 26 Mars 2020.

1. trekker

trekker Medlem

British Airways sänker gränsen för alla statusnivåer med 30% om man har brytpunkt i April, Maj eller Juni. Bra för mig som står på 1310 TP med brytpunkt i Maj, annars ser det ganska kortsiktigt ut. Undrar vad de gör efter detta, min gissning är att de i Juni/Juli kommer förlänga alla med 1 eller 2 år.

Andrew, pqvst, jumbooze och 1 annan gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm. 935TP nu och brytpunkt början Juni, bör betyda att det saknas 115 pinnar till guld... Hur flyger man ihop dessa i dagens läge med inreserestriktioner överallt?

3. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EF0F275B-A80A-4801-9E0F-BEEAD66EA998.jpeg
    Och jag som är nära bronze för första gången.

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har brytpunkt 8 april. Jag saknar ett segment med British Airways för Guld, men har alla TP. Hade dock en bokning i helgen som jag fick avboka eftersom British Airways ombokat mina flyg så jag skulle flyga LHR -ARN - LHR istället för tvärt om. De har lovat bibehållen status på basen av att jag skulle åkt om inte de ändrar bokningen. Hoppas de håller vad de lovar.

GOTBound, Ricci, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  5. trekker

trekker Medlem

Det lär de väl hålla, du har väl haft Gold ett antal år också? Bra av dem isåfall.

6. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, han jag pratade med sa spontant att han såg att jag varit guld länge, alltid kvalificerat med marginal och att jag hade TP så det räcker. Det jobbiga är bara att jag måste ringa in igen strax före den 8 april eftersom jag nu ringde för tidigt. Behövde dock avboka resan innan lördag och ställde frågan då.

henrik l, trekker och 011430121 gillar detta.
  7. Andrew

Andrew Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Med inställda flighter skulle jag haft 100 TP för lite för Gold. Tacksamt av British Airways att sänka gränsen. Som jag tolkar det får man bekräftelsen på att man kvalificerat sig först när ens intjäningsår gått ut?

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra initiativ av British Airways, SAS kunde ju anamma detta istället för ”bokade resan” policyn

9. trekker

trekker Medlem

Ja det blir när året går ut, samma för återkval som för de som kvalar in högre.

Andrew gillar detta.
  10. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset. Sitter i en lite knepigare situation med intjänade TP. Har brytpunkt 8/6, 560 TP brinner inne pga av att jag inte åker med Qatar till Bangkok i början av april. Sedan hade jag kvar 90 TP som jag hade tänkte fixa vi en jobbresa till London, som skulle via HEL:D Men, har varit guld sedan -11, så här låter det som att man kan ringa och förklara hur läget ser ut, såvida dom inte per automatik förlänger ytterligare ett år om man har brytpunkt i maj/juni.

Ska jag gissa, man vet ju inte vilka idéer Alex C kan få, så kanske medlemmar med brytpunkter maj/juni/juli, till att börja med, förlängs med ett år. Annars kanske belastningen på deras kundservice blir lite väl hög, så dom inser att dom kan kapa toppar på ett enkelt sätt genom att förlänga status:D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!