Senator
Moderator
För kunders skull hoppas jag BA har en realistisk plan med sina uppgraderingar. Kunder ger blanka i om bolaget har en 3-4 årig obskyr plan för ändamålet och samtidigt gör en hård lansering med pompa och ståt om den nya produkten. Vad som räknas för mig som kund är här och nu idag. El manana får vänta. För mig som kund vill jag bara se en effektiv, smart plan som gör att de mest hårdtrafikerade rutterna el pronto får produkten. Annars lever man kvar som företag i coulda, woulda, shoulda
För kunder vill också ha inställda flyg för att detta skall ske? Mellan tummen och pekfingret skall detta uppgraderas på ca 100 flygplan + leverans av nya flygplan. Bortser vi från leverantörens förmåga att producera stolar så skall fortfarande flygplan tas ur produktionen så installation sker. Det är naturligt att göra detta tillsammans med någon annan form av underhåll.
Kolla bara på problemen med Rolls Royce motorerna på B787-9 som leder till inhyrning av Air Belgium.
Finns tyvärr inget perfekt scenario här, och det blir lite ”Damned if you do, damned if you don’t”.