Senaste nytt

British Airways presenterar Club Suite, nya business class kabinen

Senator

Moderator
För kunders skull hoppas jag BA har en realistisk plan med sina uppgraderingar. Kunder ger blanka i om bolaget har en 3-4 årig obskyr plan för ändamålet och samtidigt gör en hård lansering med pompa och ståt om den nya produkten. Vad som räknas för mig som kund är här och nu idag. El manana får vänta. För mig som kund vill jag bara se en effektiv, smart plan som gör att de mest hårdtrafikerade rutterna el pronto får produkten. Annars lever man kvar som företag i coulda, woulda, shoulda:p

För kunder vill också ha inställda flyg för att detta skall ske? Mellan tummen och pekfingret skall detta uppgraderas på ca 100 flygplan + leverans av nya flygplan. Bortser vi från leverantörens förmåga att producera stolar så skall fortfarande flygplan tas ur produktionen så installation sker. Det är naturligt att göra detta tillsammans med någon annan form av underhåll.

Kolla bara på problemen med Rolls Royce motorerna på B787-9 som leder till inhyrning av Air Belgium.

Finns tyvärr inget perfekt scenario här, och det blir lite ”Damned if you do, damned if you don’t”.
 

Voyageur

Medlem
Håller med om att de behöver en realistisk plan och att man inlednigsvis är lite tyst i skrytandet innan det finns en stor sannolikhet att man får vad de säljer. Men det brukar väl å andra sidan lösa sig den dagen då flygbolaget erbjuder (tvingas erbjuda) kompensation för att man får den gamla produkten. Då brukar det helt plötsligt dyka upp ett visst intresse att få "lida sig igenom en resa med den gamla produkten" ;)

För visso. Å andra sidan vad har du för rättigheter i slutändan som kund ändå som redan diskuterats i den nu omdebatterade Thaigate B772 tråden ;) Det är i slutändan det mitt tidigare citat bygger på, jag som kund är inte intresserad av vad händer i framtiden kanske utan produkten som finns dagen jag sätter mig i kabinen
 

Homer

Medlem
59e5e63a_c397_4937_808e_9ec77b49efb4_45a568dacacaadcf7901f86f0ba67ebdc0a8288d.jpeg

604a42e3_d605_4b4c_b054_e795d4351a33_7ff5f023497b436dda619f5a0b0efcea130c81bd.jpeg
 

Homer

Medlem
Renoverade 777-200, från Airlineroute
(vad som kommer att installeras i 1:a klass är oklart)

Which Boeing 777 routes will get Club Suite?
Abuja – 2 x weekly from 30th January, 3 x weekly from 18th February, 5-6 x weekly from 24th February

Bahrain / Dammam – 8th January and 10th January only

Boston – from 2nd February, some days on BA215/214 and BA239/238

Chicago – from 28th January, some days on BA297/296

Dubai – 13th February only (but Dubai gets an A350 from 1st October with Club Suite)

Jeddah – 2 x weekly from 20th February

Kuwait City – 2-3 x weekly from 1st February, 5 x weekly from 3rd March

Nairobi – from 14th January

Newark – 21st January only

New York JFK – see below

Philadelphia – 1 x weekly from 11th March on BA69/68

Riyadh – from 29th January on some days

Seattle – 1 x weekly (BA53/52) from 2nd January, various weekly on BA49/48 from 20th February

Tel Aviv – from 30th January on various dates on BA165/164 (Tel Aviv is also getting an A350)


LHR-JFK:
BA177/174 – Club Suite from 27th October on selected days

BA115/176 – Club Suite from 2nd November on one day per week (none in February)

BA175/116 – Club Suite from 9th December on selected dates

BA173/112 – Club Suite from 2nd January to 20th February on two weekly services

BA179/182 – Club Suite from 23rd February on one weekly service



First A350 flights:
  • from September 2, 2019, daily to Dubai (DXB) - BA107/106
  • from October 1, 2019, daily to Toronto (YYZ) - BA92/93
  • from December 1, 2019, daily to Tel Aviv (TLV) - BA163/162
  • from January 1, 2020, daily to Bangalore (BLR) - BA119/118
  • from March 1, 2020, double daily to Dubai (DXB) - BA107/106 & BA105/104
 

Homer

Medlem
"Träningsflighter" för A350 nu officiellt bekräftade enligt British Airways confirms A350 flights to Madrid

Familiarisation flights to Madrid (August 6th - August 31):

The A350 will be used on BA464 (16.45 outbound) and BA465 (21.20 inbound) to and from Madrid every day from 6th to 31st August – except for the 13th, 23rd, 24th and 31st August.

BA456 (06.20 outbound) and BA457 (10.55 inbound) will also see the A350 on select days in August.


BA:s Boeing 777 BA460/461 kommer att finnas kvar, även Iberia:s Airbus 330/340 BA522


Går att boka ARN-LHR-MAD t/r i Business för under 4kkr, men så var det då det här med möjligt pilotstrejk...
 

Homer

Medlem
Från IAG Capital Markets Day 2019


Club Suite to be on 33% of Heathrow aircraft next year

Kommer att finnas i nya 787-1000 och A350 samt renoverade 777-200 och -300

Installeras i 787-8 och -9 först 2021 och A380 2023
Inte i 747, de försvinner succesivt den sista 2024

Ny 1:a klass i 777-9 2022

737 MAX är tänkt för Gatwick och Vueling




175 sidor för den som har lite att göra https://www.iairgroup.com/~/media/Files/I/IAG/documents/CMD 2019 Final_PRINT.pdf
"Constantly improving our customer loyalty programmes, with major enhancements to come"
 
Toppen