Senaste nytt

British Airways presenterar Club Suite, nya business class kabinen

Linda79

Medlem
Jag tror inte att man tittar så mycket på vilka behov små barn har i businesskabinen då de är en minoritet utav alla resenärer.
Ofta är det just avskildhet som efterfrågas och inte att sitta nära någon annan.

Alla stolar har ju sina för och nackdelar, tycker själv det är lite tråkigt att åka SAS Business med någon då man får en avdelare emellan sig. Kommer nog oavsett vad vara svårt att få en produkt som är "bra" för alla typer av resenärer.

Ja småbarn är nog minst prioriterade :) Håller med dig om att vissa kabiner är bäst lämpade för ensamresenärer eller nattflyg utan umgänge. Lufthansas businesskabin tycker jag har varit bra med både sällskap o barn! Om några dagar testar vi Singapore Airlines och hoppas att deras kabin i A350 faller oss i smaken!
 

AABack2ARN

Medlem
Det ser ut som ett stort lyft jämfört med dagens (i mitt tycke) mediokra design. Däremot tycker jag de ger ett något trängre intryck jämfört med Americans och Cathays lösningar i deras 77W-kärror. Men det kan ju bero på filmen också.

Men spontant blir det en :)
 

LarsCph

Medlem
Håller med dig! Vi flyger en del med vår tvååring dom har eget säte men behöver hjälp med mat, att somna, byta kanal etc. Känns som man kommer långt ifrån varandra!

Når børnene bliver lidt større til gengæld så syntes de det er super med deres egen lille hule på flyet. Min pige på 7 år syntes det er toppen med en vinduesplads af typen hvor man sidder alene på den side af gangen. Jeg viste hende Qatar Airways' nye QSuite kabine som vi skal prøve til sommer og det her med at kunne sidde i kuben i midten med mor og far var ikke det som trak. Det gjorde derimod muligheden for at få sin egen lille suite med dør ude ved vinduet :)
 

Flying Finn

Medlem
Håller med, hade gärna sett en annan lösning i mitten då vi ofta åker två, med vår lilla grabb. Sen lär det ju ta åratal innan hela flottan fått nya stolar

På tanke med hur snabbt de inför Wi-Fi, så tar det en evighet för att 777-flottan har blivit uppiffad med Club Suite. Om det tar flera år att installera några access points, så... :rolleyes:
 

Flying Finn

Medlem
Visserligen är detta inte revolutionerande utanför BA själva, då de flesta har herringbone 1+2+1 redan. Men materialvalen gör sitt här. Precis som SAS som valt ett modernt men tidlöst mönster med blandning av mjuka färger och trä.

Rakt på sak. Håller med dig om vad som är en mindre jubilerad grej med nya Club Suites, åtminstone på basis av PR-bilderna. Du har kontraster i kabinen. Det är något som gör det mera smakfullt. Naturligtvis väcker det känslor, men jag föredrar något sådant, om alternativet är typ det som t.ex. Finnair har ombord A330 och A350. Det finns inga kontraster och det känns rätt så sterilt.

Om BA fixar till den mjuka produkten också, kanske man en vacker dag kan komma tillbaka till sitt svunna royalistiska märke.

Hoppas det! :)

Frågan är, vem vill betala och åka BA First efter introduktionen av dessa slutna kabiner? Förutom för poäng då

Vi får ännu lov att vänta med vad den nya First-upplevelsen kommer att vara. Jag själv tippar på First-stolen från 787:n kommer att införas ombord 777-flottan och mjukvaran finslipas. Desto större förväntningarna skulle vara rätt så orealistiska. Kanske även tilläggs en dörr eller ett draperi.
 

Homer

Medlem
190318_Club_Suite.002.png

190318_Club_Suite.001.png

190318_Club_Suite.003.png


från British Airways - BRITISH AIRWAYS WELCOMES ITS NEW A350 AIRCRAFT AND UNVEILS ITS NEW BUSINESS CLASS 'CLUB SUITE'
 

JensE

Medlem
När dom rullade ut "new first" så tror jag det tog ca 3 år för dem.
Så om dom har samma strategi att bara göra när detta under en C-check så lär det ta upp till 4 år innan dom är klara.
 

Homer

Medlem
När dom rullade ut "new first" så tror jag det tog ca 3 år för dem.
Så om dom har samma strategi att bara göra när detta under en C-check så lär det ta upp till 4 år innan dom är klara.

Manufacturing is apparently restricted to three seats per day. British Airways has talked about a four year plan to roll the seat out.
It seems that it won’t be going onto the Boeing 747 fleet which is being retired over the next four years. No-one was willing to confirm that it would go onto the A380 fleet either. (från Headforpoint)
 
Toppen