Senaste nytt

British Airways nya kreditkort från Resurs

Alf

Medlem
Efter några dagars ytterligare samtal blev jag till slut uppringd av någon från deras kortavdelning eftersom jag vägrade att ta detta själv med BA. Det är ju korthållaren som har ansvaret för att jag får mina poäng eftersom Resurs marknadsför kortet.

Resurs hade lyckats konstatera att det gått in en en summa på 2000 avios. Detta skulle enligt personen jag pratade med vara en extra bonus från BA. Välkomstbonusen på 7500 avios var på väg och skulle gå in i början på maj. I så fall skulle det gå in 9500 avios för att man skaffade kortet. Detta vill jag dock se först innan jag tror det. Kommer i varje fall att behålla kortet en månad till ifall det skulle vara rätt.
 

Voyageur

Medlem
Tackade för mig idag med kortet efter en synnerligen trist kundhantering där det tydligt förklarades att det är BA som sköter poängen och därmed kontakten av de. Jag som kund var alltså skitsamma och poängen kunde jag jaga själv var svaret. Smått besynnerligt med en sån kundsyn 2019. Tackade vänligt för mig och bad de avsluta kortet direkt då jag insåg att poängen 2000+7500 trotts allt trillat in idag. Tack o hej sunken Resurs leverpastej:p
 

MartinH

Medlem
Hur gick ni tillväga för att koppla ert British Airways Executive Club-nummer till ert konto/kort hos Resurs Bank?
- skrev numret i avsedd ruta i kreditkortsansökan
- dagarna efter ansökan fick jag lite mer spamtelefonsamtal än vanligt, men svarar inte på dessa
- fick ett mail att de försökt ringa mig angående numret, svarade på mailet
- fick 2000 + 7500 avios
- och jag hade inte använt kortet...
 

Alf

Medlem
- skrev numret i avsedd ruta i kreditkortsansökan
- dagarna efter ansökan fick jag lite mer spamtelefonsamtal än vanligt, men svarar inte på dessa
- fick ett mail att de försökt ringa mig angående numret, svarade på mailet
- fick 2000 + 7500 avios
- och jag hade inte använt kortet...

Det fanns ingen ruta att fylla i för detta i ansökan. Jag letade febrilt efter detta eftersom det är en självklarhet att BA numret måste kopplas ihop med kortet.

Fick sedan efter att ha fått kortet vid flera tillfällen ringa Resurs för att få numret inlagt. Efter mycket om och men ramlade poängen in och nu senast 2000+7500 med mycket handpåläggning.

Det var mer strul med dessa poäng än det var när Entercard administrerade Visa kortet. Då skall nämnas att Entercard ligger i bottenligan av dåliga korthållare.

Skall bara ha in några tusen avios till för att komma upp på en lämplig nivå sedan kommer kortet att avslutas.
 

henrik l

Medlem
Hur gick ni tillväga för att koppla ert British Airways Executive Club-nummer till ert konto/kort hos Resurs Bank?

Tror att jag skrev mitt medlemsnummer i ngn meddelanderuta. Men sedan blev uppringd och fråga lite irriterat vad de ville? Ha mitt BAEC-nummer så det kunde koppla det till kortet. Då blev jag genast mycket vänligare inställd. Men jag har fått 2000+5000 Avios.
 
Toppen