Senaste nytt

British Airways nya kreditkort från Resurs

Kricka

Medlem
Man undrar stilla om problemet ligger hos Resurs Bank eller hos BA ?
Jag skaffade M&M M-C (Lufthansa) där poängen (inklusive välkomst-
bonus) ramlat in regelbundet sedan start. Resurs har fungerat bra för
mig.
 
Jag har haft problem med Resurs Bank. När jag ansökte om Miles & More Mastercard kryssade jag för att jag inte var medlem hos Miles & More och trodde att Resurs Bank skulle typ anmäla mig. Det gjorde de inte och mina första miles blev 1,5 månad försenade. Andra året fick jag ingen lounge-voucher, trots att jag efterlyste den.
 

Alf

Medlem
När man ringer deras kundtjänst för fjärde gången och dom inte ser att något BA medlemsnummer trots att jag lämnat det vid tre tillfällen är ju något fel. Samma standardsvar varje gång att nu är det fixat och Avioserna syns på kontot om några dagar. Dagarna blir veckor, veckorna månader. Några avioser på BA kontot från BA MC kort? Nej!

Precis samma tjat som tidigare när BA hade sitt Visa kort hos Entercard och inget fungerade.
 

Voyageur

Medlem
De ringde mig 4 gånger under en helg för 2 veckor sedan med samma ärende, "vi har inte registrerat ditt medlemsnummer till ditt konto och ringer därför" Vid fjärde tillfället fick jag vänligt faktiskt be dem att skärpa sig och ta det vidare med ansvariga att deras rutiner håller rätt låg nivå och kundsystemen verkar inte uppdateras eller upprätthållas alls även för de enklaste av ärenden.
 

Direktorn

Medlem
Har varit ba kund länge. Eftersom 2 för 1 voucher saknas på Ba- kortet så kör jag vidare med Lufthansa ger mer poäng. Flyger sällan men är bra på att handla och då ger M&M mer.
 

Alf

Medlem
Storyn fortsätter. Dagens samtal med Resurs kundtjänst hade bara 11 samtal före. Dagens agent fick som alltid hela historien efter att ha kontrollerat att jag var jag. Drog problemet för femte gången, visst inga problem skall kolla med kortavdelningen, var vänlig vänta. Väntade i de vanliga fem standardminuterna, agenten återkom och hade en lång utläggning om att det är BA som sköter att Avioserna kommer in på kontot och att dom säkert missat detta, mm mm. Jag påpekar att jag redan vet att det är så det går till och hävdar att det ändå måste vara korthållarens ansvar att se till att avioserna på kortet kommer in till BA. Agenten kommer då med kommentaren att kortavdelningen inte var tillgänglig idag, trots att han försökte förklara att felet var att härleda till BA! Det tog tydligen fem minuter att konstatera och sedan försöka få mej att tro att han pratat med dom.

Agenten skall dock försöka få kontakt med kortavdelningen och ringa upp mej när han pratat med dom. Nu har kundtjänst stängt för dagen. Har någon ringt upp och meddelat dagens framgång, NEJ.

Resurs kundtjänst ligger just nu på målsnöret att slå Entercard när det gäller okompetens och service. Till Entercards fördel kunde dom faktiskt som kompensation pytsa in några tusen poäng för allt strul. Får se vad Resurs kan åstadkomma. Just nu har dom inte ens lyckas få över de poäng jag har rätt till.

Ny dag i morron, fortsättning följer.
 

Alf

Medlem
Dagens händelse angående saknade poäng.
Skulle bli uppringd i går efter att agenten pratat på kortavdelningen men det höll inte. Blev däremot uppringd idag efter att kortavdelningen tydligen blivit kontaktad. Underlag till BA om att jag är ny kortinnehavare har skickas av Resurs och allt skall vara korrekt gjort. Resurs anser att dom gjort sitt, att BA bara lagt in 2000 avios på mitt BA får jag ta med BA enligt Resurs. Jag skall alltså själv börja jaga dessa saknade poäng hos BA. BA har inte ens en reklamationsblankett för kreditkort utan man få skriva ett brev och skicka med posten.

Resurs är således klart sämre än vad Entercard var. Entercard tog i alla fall tag i problemet och skötte reklamationen mot BA. Jag har inte upplevt något annat kortbolag som inte tagit ansvar för att poängen kommer fram till flygbolaget kortet är anslutet mot.

Nu får jag väl fortsätta kampen om att få resterande 4500 avios på mitt kort. Sedan skall jag starkt överväga att säga upp kortet. Det måste väl ändå vara fler på forumet som drabbats av detta eller är det bara jag.
 
Toppen