Senaste nytt

British Airways nya Första klass

Concorde

Founding Member
Du har nya F om mot all förmodan planet inte byts ut i sista stund p.g.a. irr-ops.

3 timmar på LHR ger dig gott om tid att njuta av CCR. Boka en Cabana via YouFirst och be om Cabana 3, den är mysigast.
Tryck på call button för in-room service, sträck ut dig på schäslongen och njut med din kära :)
När jag var där förra veckan hade man Chateau Canon 2004! Det är en Premiere Grand Cru Class bordeaux. Maten och servicen i CCR har dock tyvärr tappat en del... så ha inte för stora förväntningar på det. Äggröran med rökt lax är god dock. Ett glass Bollinger Rose funkar utmärkt att skölja ner det med.
 

doc

Medlem
Du har nya F om mot all förmodan planet inte byts ut i sista stund p.g.a. irr-ops.

3 timmar på LHR ger dig gott om tid att njuta av CCR. Boka en Cabana via YouFirst och be om Cabana 3, den är mysigast.
Tryck på call button för in-room service, sträck ut dig på schäslongen och njut med din kära :)
När jag var där förra veckan hade man Chateau Canon 2004! Det är en Premiere Grand Cru Class bordeaux. Maten och servicen i CCR har dock tyvärr tappat en del... så ha inte för stora förväntningar på det. Äggröran med rökt lax är god dock. Ett glass Bollinger Rose funkar utmärkt att skölja ner det med.

Tusen tack för tipset! Jag har nu bokat Cabana 3 på dina rekommendationer. Skall bli spännande att se hur detta blir. Men en bra början på vår smekmånad tror jag det blir i vilket fall!
 

JensE

Medlem
Blir nog en riktigt bra början! Trevlig resa :)

Förresten är Cabana 3 den första (från loungens håll) eller den som ligger längst ner?
 

Concorde

Founding Member
]Japp, 3an är den första i korridoren vill jag minnas. 1an ligger i korridoren som leder till toaletterna, inte alls lika mysig.
Jag kan kan ha fel dock... det är tvåan eller trean som ligger i hörnet.

Detta är den första av dom två som ligger i huvudkorridoren, direkt från CCR.
108.jpg

113.jpg
 
Last edited:

JensE

Medlem
Ok i så fall hade jag 2:an längst ner i korridoren. Som ser nästan likadan ut.
Jämför med mina kort så är det andra färger på kuddarna och inget handräcke där vid ingången till toan/duschen.

Kommer nog inte boka en Cabbana denna gång men var ju helt klart värt att prova :)
Ska passa på att kolla in Galleries First denna gång och se om jag ska pusha för guld eller inte!
 

Concorde

Founding Member
Du kommer älska Galleries First. För att vara en "frequent flyer lounge" håller den extremt god standard. Är man igenom T5 regelbundet är Guld helt klart värt det.

DOC: Ring YouFirst och be dom att du vill ha "the first Cabana in the corridor, either number two or three" för att vara säker.
 

doc

Medlem
DOC: Ring YouFirst och be dom att du vill ha "the first Cabana in the corridor, either number two or three" för att vara säker.

Jag har fått bekräftat via e-post att "Cabana number 3" är bokad för vår räkning. Tack ännu en gång för alla tipsen! Vi är incheckade nu. Håller på att gå igenom reseapoteket. Mycket man ska ha med sig för en månads rundresa.

Ah, jag som är väldigt nöjd med Galleries Club och tycker det håller väldigt bra standard för en lounge. Man kanske skulle satsa på att bli Guldmedlem ändå? Fast nu hann jag inte innan 1 mars, så det lär bli omöjligt de närmaste åren i alla fall.
 

doc

Medlem
Låter intressant helt klart. Får återkomma om hur man gör det i sådana fall. Dimma på LHR nu gör att vi blir sena. Sitter inlåsta på BA777 och väntar på besked, så jag tror CCR, Cabana och spa ryker. :(
 
Toppen