Senaste nytt

British Airways nya Första klass

MarcusC

Medlem
LX F är nog det bästa F jag testat. EK A380 må vara flashig, toaletterna och baren är imponerande. Men servicen (har bara testat en gång) var ingen höjdare, LX C bättre typ...Tyvärr bara testat gamla BA F på 777-200.
 

Dr. Miles

Expert
LX F är nog det bästa F jag testat. EK A380 må vara flashig, toaletterna och baren är imponerande. Men servicen (har bara testat en gång) var ingen höjdare, LX C bättre typ...Tyvärr bara testat gamla BA F på 777-200.

Jag vet inte hur dålig service man får i Emirates First class, men servicen kan inte vara sämre än i United First class(longhaul)...
 

twiggs

Medlem
[fördomar]

Emirates absolut största problem är att dess personal kan heta Inga, vara 26 år och komma från Sverige. En annan heter Tatiana, är 34 år och kommer från någon delstat i forna Sovjet som ingen utanför trakten kan uttala. Den tredje är bara 22 år och är kastlös från Mumbai som vunnit pengar i ett lotteri.

Olika kulturer, olika traditioner, olika förhållningssätt... Man vet aldrig vad man får, vad man ska vara beredd på. Jämför detta med SAS avskalade skandinaviska tänk, Lufthansas formella hållning och exempelvis Croatia Airlines där man försöker hålla en någorlunda formell hållning men försöken avbryts av mentaliteten som råder runt om i fd Jugoslavien.

[/fördomar]
 

Senator

Moderator
Gällande LX är det tyska "ordnung muss sein" med mjukare bemötande. Jag tycker för min del att LH blir lite väl stelt och formellt för min smak. Jag är jo bara en vanlig snubbe från en liten ö på norska västkusten, och ingen "Herr Doktor Professor Senator". Det är även så att när jag tilltalas med "Sir" eller "Mr/Herr Senator" tittar jag mig över axeln och undrar på om farsan står bak mig :p Jag tycker det är roligt när jag har farsan med in i Executive Lounge på t.ex. Hilton Metropole i London och jag blir bemött med "Good morning Mr Senator" så svarar jag: "The Gentleman over there is the real Mr Senator, I am merely his son!" :cool:

Back on topic: jag har bokat LH418 till IAD i mars för 11.900 rean från i december och jag talade med SEN linjen idag, och senaste info är att man nu försöker skicka dessa uppgraderade B747-400 med nya F till USA rutterna under våren. Hon var inte säker på detta, men just nu hade jag en flight med nya F:p Jag har köpt kamera, och lovar ta lite foton från FCT samt ombord.

Också intressant att uppgradera en CO (005) biljett på CO PNR. När jag uppgraderar från Z till O går det ungefär två veckor innan CO system flippar då man inte längre hittar FRA-LHR i deras system och automatisk lägger tillbaka segmentet och därmed LH automatisk avbokar oss från FIRST. Så varje två veckor måste jag göra samma sak igen...
 

MarcusC

Medlem
Jag vet inte hur dålig service man får i Emirates First class, men servicen kan inte vara sämre än i United First class(longhaul)...
Det har du säkert rätt i AHO. EKs service är väl ännu mera hit or miss än SAS i dessa dagar vad jag förstått...reser ytterst sällan med dem...(ek)
 

Homer

Medlem
Ordnung ist das ganze Leben!

appropå service
[video=youtube;DBPFaGF5jOA]http://www.youtube.com/watch?v=DBPFaGF5jOA&feature=related[/video]
 
Toppen