Senaste nytt

British Airways Gold Guest List (GGL) - Bekräftade förmåner

Homer

Medlem
As a Gold Guest List Member we do our utmost to make every trip as enjoyable as possible for you.

So I'm delighted to tell you that soon you will be able to share some of the benefits with those that matter most.

We will be launching an enhanced benefit for all our Gold Guest list Members. Now at the start of every status year we will invite you to nominate three of your family or friends, one will receive Gold status, the two others will receive Silver status. This benefit will replace the Gold Executive Club partner card, previously received upon reaching 4,500 Tier Points.
Not only does this mean that you can now share benefits of the club with with the people who are most important to you, but this will also enable an easier experience when travelling as a family or large group.

We'll be in touch again soon, with an email that will give you full details of how to take advantage of this new benefit.

Yours sincerely,

James Hillier"


New GGL benefits. - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

Homer

Medlem
Det fungerar som att uppgradera med Avios så det måste alltså finnas platser i den klass du tänker uppgradera till

Dessutom finns det ett trick där man köper biljetten från en resebyrå och de ordnar uppgradering samtidigt.
Hur exakt det fungerar är jag inte insatt i, här är två länkar med instruktioner för resebyrån, Doktorn Concorde eller Senatorn vet kanske hur man går tillväga.
British Airways Travel Trade Online - Exec Club GUFT
Executive Club - Gold Upgrade For Two: Booking Inst
ructions

Förslag på svensk resebyrå som kan klara av att göra en sån där bokning?

Tråd på FT
GUF2 - Travel Agent Booking - FlyerTalk Forums


Här är ytterligare en länk
Executive Club - Gold Upgrade For Two: Booking Instructions
 

j-n

Medlem
Vet ej, om ingen annan har något svar sök på Flyertalk BA "gold upgrade voucher" eller "guf2"
Fö är jag säker på att jag läst någonstans att de går att förlänga med 6 månader.


Den stora finessen är GGL då man kan kombinera uppgraderingsvouchers med
joker Joker = öppnar upp poängstolar på flighter där poängstolar är slut/ej sålda. Upp till 5 per joker!

Kan den som har rätt till Jokern som står på guldkortet boka dessa 5 platser utan att själv vara med på flighten?
 

JensE

Medlem
Läste på FT att dom nu ändrar kvalifikationsreglerna för GGL.
Ny regel för 2015 är 5000 TP under ett år för bli GGL. Sedan 3000 TP för att förnya det per år.

Har man under förra året samlat ihop minst 3000 TP så har man till slutet av April på sig att kvala in på gamla reglerna. (3000+3000)
 

nota bene

Medlem
Har man under förra året samlat ihop minst 3000 TP så har man till slutet av April på sig att kvala in på gamla reglerna. (3000+3000)
Jag läste också detta, och den senare punkten är ju en besvikelse för de som faller mellan stolarna med sitt kvalificeringsår (i.e. har 3000 ett år redan, men kvalificering t.ex. Oct 8 eller liknande).

I övrigt ingen big deal eftersom det är återkval på 3000 TP.

Själv ligger jag inte på dessa nivåer ännu så inget problem alls - får vara nöjd att skrapa ihop 1500TP per år (utan TP runs, annat än möjligen 100-200TP i slutet av perioden).
 

agehall

Medlem
Ja, det där ställer till det rätt rejält för mig. Jag har 3k förra året (brytpunkt 8 oktober) men kommer troligen inte att hinna fixa 3k i år före 8 april. BA har verkligen jobbat hårt på att försämra BAEC sista åren och de lyckas bit för bit.
 

Homer

Medlem
Ja, det där ställer till det rätt rejält för mig. Jag har 3k förra året (brytpunkt 8 oktober) men kommer troligen inte att hinna fixa 3k i år före 8 april. BA har verkligen jobbat hårt på att försämra BAEC sista åren och de lyckas bit för bit.

Äh det fixar du säkert, Qatar 2-4-1 till att börja med, får du inte med någon annan så ställer
säkert jourhavande medresenär @Sembi upp. ;)
 

agehall

Medlem
Hur ser Qatar's 2-4-1 routingregler ut? Kan man göra hopp i USA med AA F? Annars lär HNL-runs fortfarande vara det bästa.
 
Toppen