Senaste nytt

British Airways Gold Guest List (GGL) - Bekräftade förmåner

Swisser

Medlem
Tack för svaren Senator och Homer!

Det enda jag inte fick fullt förklarat är min sista fråga:

- Gäller den endast för ett segment eller för en hel flight? Om jag tex flyger LHR-SIN-SYD, gälller den för bägge segmenten eller bara första?

Det här som du hade under din första svarspunkt Homer förstår jag inte full ut:
"The Gold Upgrade for Two is a single cabin class upgrade available on a single or return booking of up to 2 people made on the same reservation."
Ska jag intepretera det som att upgraden gäller för en T/R flight oavsett antal segment?
 

Dr. Miles

Expert
- Gäller den endast för ett segment eller för en hel flight? Om jag tex flyger LHR-SIN-SYD, gälller den för bägge segmenten eller bara första?

Det här som du hade under din första svarspunkt Homer förstår jag inte full ut:
"The Gold Upgrade for Two is a single cabin class upgrade available on a single or return booking of up to 2 people made on the same reservation."
Ska jag intepretera det som att upgraden gäller för en T/R flight oavsett antal segment?

Så länge det bokas som London-Sydney (med mellanlandning i Singapore men ej byte), tror jag att det räknas som en flight.
 

Homer

Medlem
Jag tror som doktorn, om det däremot handlar om ARN-LHR-SYD antar jag, fast jag vet inte med säkerhet, att du måste välja vilket segment du vill uppgradera.

Det fungerar som att uppgradera med Avios så det måste alltså finnas platser i den klass du tänker uppgradera till

Dessutom finns det ett trick där man köper biljetten från en resebyrå och de ordnar uppgradering samtidigt.
Hur exakt det fungerar är jag inte insatt i, här är två länkar med instruktioner för resebyrån, Doktorn Concorde eller Senatorn vet kanske hur man går tillväga.
British Airways Travel Trade Online - Exec Club GUFT
British Airways Trade Support - Gold Upgrade for Two
 

Swisser

Medlem
Ni som har erfarenhet av dessa upgrade vouchers (At 2,500 Tier Points, and again at 3,500 Tier Points, you will be awarded with a voucher that you and a companion can use towards an upgrade to the next cabin on a flight of your choice, subject to availability), vilket monetärt värde anser ni att de har?

Jag frågar därför att jag föröker få en bättre förståelse för om det lönar sig att kämpa sig upp från guldnivån 1500 TP till 2500TP och kanske även vidare till 3500TP för att få dess upgrade vouchers.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Du kan ju jämföra med vad det skulle kosta att uppgradera med Avios istället

LHR - LAS/LAX CW -> First kostar 50.000 per person t/r
Vouchern gäller för 2 så i det exemplet är den värd 100.000 Avios.

ja då är nästa fråga hur mycket är en Avios värd. :)
 

Swisser

Medlem
Tack Homer,

Det tänkte jag inte på, men jag håller med dig att det är ett vettigt sätt att sätta ett värde på upgrade vouchers.

Värdet på Avios är mycket subjektivt och jag har mitt egna subjektiva värde för dem, så där har jag inga problem.

Homer, du säger att vouchern gäller i två år. Om det är samma villkor som för e-upgrade vouchers hos M&M, så innebär det att man måsta ha bokat en resa innan dessa två år har gått, men flyget kan ske vid ett senare tillfälle. Gäller samma även för dessa BAEC upgrade vouchers eller måste man flyga innan dessa två år har gått?
 

Homer

Medlem
Vet ej, om ingen annan har något svar sök på Flyertalk BA "gold upgrade voucher" eller "guf2"
Fö är jag säker på att jag läst någonstans att de går att förlänga med 6 månader.


Den stora finessen är GGL då man kan kombinera uppgraderingsvouchers med
joker Joker = öppnar upp poängstolar på flighter där poängstolar är slut/ej sålda. Upp till 5 per joker!
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Vet ej, om ingen annan har något svar sök på Flyertalk BA "gold upgrade voucher" eller "guf2"
Fö är jag säker på att jag läst någonstans att de går att förlänga med 6 månader.


Den stora finessen är GGL då man kan kombinera uppgraderingsvouchers med
joker Joker = öppnar upp poängstolar på flighter där poängstolar är slut/ej sålda. Upp till 5 per joker!

Samt, ingen annan GGL "jokrat" på den flighten. Endast en joker per flight.
 
Toppen