British Airways från Arlanda till London

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av SweCow, 17 Januari 2020.

1. SweCow

SweCow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Har försökt få fram information via Google utan att riktigt lyckas, så kollar här nu.

Vi ska flyga Stockholm - London (och sen vidare till Florida) inom kort med British Airways, men hur långt innan avgång måste man vara på plats på Arlanda?
    Är det två timmar (iom ej Schengen) eller räcker det med någon timme+ ?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Räcker med 1h mig veterligen. Vet dock inte exakt tid innan de stänger checkin

SweCow gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

4. SweCow

SweCow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    checkar du in online behöver du vara vid gate absolut senast 20 minuter innan, inga andra begränsningar.

SweCow gillar detta.
  6. Treo

Treo Medlem

Eftersom du ska vidare till USA vill de fråga dig om du har ESTA.
    Antingen vid incheckning (av bagage) eller – som när jag åkte med enbart handbagage nyligen – vid gate (det piper och folk tittar, extra kul vid prioboarding när publiken tror att man försökt smita med :oops:).

Big Birger gillar detta.
  7. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oavsett vilken tid som gäller skulle jag vara på plats i god tid, eftersom konsekvensen av att missa första planet på en resa kan bli rätt omfattande. Både vad gäller förlorad tid och pengar.

palmen och SweCow gillar detta.
  8. Som svensk ska du stå i kö vid gaten redan 1h innan boarding

John Rosenbaum och SweCow gillar detta.
  9. SweCow

SweCow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Absolut, va mest undrande om man behövde vara på plats drygt två timmar innan iom ej Schengen och vidare till USA eller om lite över en timme ska räcka.

Drygt att vara på Arlanda alldeles för länge i onödan så dags på morgonen utan istället få någon halvtimmes sömn till innan avfärd.

Tack alla som svarat!

John Rosenbaum gillar detta.
  10. direktörnSE

direktörnSE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror lite på:
    - När du flyger
    - Om du är "van" resenär
    - Om du åker ekonomi eller högre klass

British Airways avgår från Terminal 2, precis som Finnair och Air France. Åker du på morgonen är det en hel del affärsfolk på terminalen. Säkerhetskontrollen är rätt liten och det finns Fast Track men du kan få trängas med andra då man inte alltid allokerar en egen säkerhetskontroll till Fast Track, precis som man gör på T5 ibland. Det finns heller inte så många self-checkin.

Jag skulle säga 45 minuter om du är van, och åker business så du slipper använda bagagedrop + fasttrack. Annars en timme upp till 1.5 timme.
    Räkna alltid med att det kan bli strul. Sist jag flög från T2 till Helsingfors för att sedan åka vidare till Thailand fungerade inte alla self-checkin och vid Business-incheckningen till Finnair var det något typ av bråk.
    Är det värt 30 min extra sömn för att missa din USA resa?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!