Senaste nytt

British Airways Executive Club omstrukturering höst 2011

EricT

Medlem
Ni har nog rätt. Fick 180 Tier för men ganska lite Miles.

Las Vegas- Miami i första klass.

LAS VEGAS - MIAMI (F/F)
AA1842(Operated by: American Airlines) 180 2,175
 

AndyL

Medlem
Drar liv i tråden genom att skriva mitt första inlägg :)

Är intresserad av att flyga till mig ett BAEC Silver för dess möjlighet till lounge access samt mileage accrual. I och med den kommande omstruktureringen och "rykten" så blir jag dock lite fundersam och undrar om det verkligen "lönar" sig.

Läser man FT så kan milesen tänkas heta "Avios" i framtiden.
Den som lever får se :)

Jag antar att omstruktureringen inte kommer att ske före jul/nyår i varje fall, detta eftersom de både har "milage accelerator"-kampanjen (slutar 18 december) och en "köpa poäng"-kampanj igång.
 

henrik l

Medlem
Ni har nog rätt. Fick 180 Tier för men ganska lite Miles.

Las Vegas- Miami i första klass.

LAS VEGAS - MIAMI (F/F)
AA1842(Operated by: American Airlines) 180 2,175

Har du guld eller silver får du även en tier-bonus med AA, 5855 poäng i stället för 3513 poäng enligt BA's milkalkylator för LAS-MIA i first.
 

Gnopps

Medlem
Drar liv i tråden genom att skriva mitt första inlägg :)

Är intresserad av att flyga till mig ett BAEC Silver för dess möjlighet till lounge access samt mileage accrual. I och med den kommande omstruktureringen och "rykten" så blir jag dock lite fundersam och undrar om det verkligen "lönar" sig.

Läser man FT så kan milesen tänkas heta "Avios" i framtiden.
Den som lever får se :)

Jag antar att omstruktureringen inte kommer att ske före jul/nyår i varje fall, detta eftersom de både har "milage accelerator"-kampanjen (slutar 18 december) och en "köpa poäng"-kampanj igång.
Jag håller med dig. Att samla poäng är alltid lite risky business eftersom programmen kan ändra sina regler när som helst och då kan dina planer bli så gott som värdelösa. Jag har också varit sugen på BAEC men speciellt när man vet att det ska förändras så drar jag öronen åt mig, flygbolagens förändringar av bonusprogram brukar mycket sällan vara till det bättre.
 

Dr. Miles

Expert
men speciellt när man vet att det ska förändras så drar jag öronen åt mig, flygbolagens förändringar av bonusprogram brukar mycket sällan vara till det bättre.

Ja verkligen.
Titta bara på Delta Skymiles och hur den fungerar.
Deras "enhancement" har aldrig lett den till bättre. (förutom när de tog bort Mileage expiration)
 

Senator

Moderator
Ni har nog rätt. Fick 180 Tier för men ganska lite Miles.

Las Vegas- Miami i första klass.

LAS VEGAS - MIAMI (F/F)
AA1842(Operated by: American Airlines) 180 2,175

Eric T, det har nog med BAEC Silver/Gold att göra. Som Gold fick jag på senaste flight:
MIAMI - RONALD REAGAN NATIONAL (F/F)
AA1068(Operated by: American Airlines)
Tier Points 60 Miles 920
Cabin Bonus 460
Tier Bonus 0 920
 

henrik l

Medlem
Utan att ha lusläst på FT vad förändringarna kan innebära är en spekulation från min sida att man kanske ser över hur många ben man måste flyga för att uppnå silver eller guld. Idag krävs 4 ben för båda nivåer, vilket jag kan tycka är väldigt lågt.

Om ser till OW så finns det även anomalier när det gäller poänguttag. T ex, för en first LHR-HKG krävs 240 000 BAEC-miles, 180 000 Asia Miles och 140 000 AAdwantage miles. Väljer man däremot att använda sin BAEC-miles till att flyga MXP-HKG med CX i first kommer man undan med 210 000 miles + 1980 kr i skatter. Men ska man röra i den här grytan måste man ju ha med övriga kompisar i OW.-)
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
1 september kommer förändringarna göras officiella. Jag skulle ta allt som står på andra forum med en stor nypa salt, om det inte skrivs av en officiell representant. Jag har regelbunden kontakt med dom och är inte oroad över framtiden. För er som inte vet är vi två FT moderatorer här på BC :)
 

EricT

Medlem
Vid tillfället hade jag guld och har fortfarande men jag var tvungen att manuellt skicka in boardingkortet till BA. Trodde då att de la på alla poäng mm i en klump men hittade nu efter att ha gått igenom min transaktionslista två extrarader under. Dessa är dock inte namngivna men det stämmer med de poäng man skulle ha fått så som tur var blev jag inte blåst på poängen.
 
Toppen