Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

trekker

Medlem
Kommer du att resa med incheckat bagage? Om du inte kommer göra det är tipset att checka in online, så du får ditt boardingkort för flighten direkt. Då kan du göra transfer som om du hade en genomgående biljett, det vill säga ta bussen direkt från T5 till T3.

Heathrow: Terminal 5 Domestic Connecting to Terminal 3 International

Nej jag reser endast med handbaggage, incheckat baggage blir det bara nar familjen foljer med. Tors man prova detta eller riskerar man att falla ur systemet da man inte passerar sakerhetskontrollen pa T3, aven om jag misstanker att dom har en kontroll man maste igenom iallafall dar boardingkortet scannas.
 

doc

Medlem
Nej jag reser endast med handbaggage, incheckat baggage blir det bara nar familjen foljer med. Tors man prova detta eller riskerar man att falla ur systemet da man inte passerar sakerhetskontrollen pa T3, aven om jag misstanker att dom har en kontroll man maste igenom iallafall dar boardingkortet scannas.

Du kommer gå igenom en ny säkerhetskontroll och boardingkortskontroll på vägen, så det bör inte vara några problem utan funkar väldigt smidigt att göra transfer på det sättet om du enbart reser med handbagage.
 

trekker

Medlem
Du kommer gå igenom en ny säkerhetskontroll och boardingkortskontroll på vägen, så det bör inte vara några problem utan funkar väldigt smidigt att göra transfer på det sättet om du enbart reser med handbagage.

Tack for svaret, det verkar perfekt. Nu dock till ett annat potentiellt problem, jag sag just att Finnair inte tillater 2 handbaggage for ekonomipassagerare som inte har status. Ar detta nagot som dom ar tuffa med eller ligger jag illa till har med en vaska + laptopvaskan?
 

agehall

Medlem
Två handbagage tillåter nästan ingen, iaf inte i economy. Ett handbagage + ett personal item är dock normen. En datorväska är ett "personal item"...
 

trekker

Medlem
Två handbagage tillåter nästan ingen, iaf inte i economy. Ett handbagage + ett personal item är dock normen. En datorväska är ett "personal item"...
Det var det jag ocksa trodde, men denna texten pa Finnairs hemsida far mig att undra:

Carry-on baggage allowance

Business Class passengers and Finnair Plus Platinum, Gold and Silver members:
one piece of carry-on baggage and a laptop or briefcase
maximum combined weight 10 kg (22 lb.)

Other passengers:
one piece of carry-on baggage
maximum weight 8 kg (17.5 lb.)
infants without a reserved seat: no allowance

Size
maximum dimensions 56 cm x 45 cm x 25 cm (22 in x 18 in x 10 in)

In addition to the carry-on baggage, you may take a small handbag, a small camera bag, baby food, reading material, an overcoat or a necessary mobility aid (such as a cane or elbow crutches) on board.
 

FF#1

Medlem
jag har senaste dryga året rest runt i sverige och världen med en datorryggsäck och en ill-rosa pjäxbag från stadium som är rätt stor men härligt oformligt flexibel. Har funderat på när man ska bli stoppad men den... men det har gått bra hittills. Känns som att personal item är en bra "gummi-paragraf"
 

trekker

Medlem
jag har senaste dryga året rest runt i sverige och världen med en datorryggsäck och en ill-rosa pjäxbag från stadium som är rätt stor men härligt oformligt flexibel. Har funderat på när man ska bli stoppad men den... men det har gått bra hittills. Känns som att personal item är en bra "gummi-paragraf"

Vi far hoppas det gar vagen, har ju trots allt haft samma baggage med mig pa de flesta andra flygningar forut. Sitter I escape loungen I Manchester T3 nu sa det finns ingen atervando.
 

trekker

Medlem
Det gick ju alldeles utmarkt att gora denna transfer, helt smartfritt dessutom. Nu blir det 2-3 timmars vila I No1 loungen innan nasta flyg.
 
Toppen