Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

trekker

Medlem
Nu kan jag se direktflygen, det var for att jag hade med anslutningen I Finland. Dock kommer ju fragan varfor jag kan boka anslutningen hos finnair men om jag bokar samma rutt med BA sa guidar dom mig till LHR.
 

gdaily

Medlem
har du testat att boka via Expedia eller liknande, ibland hittar de resor som bolagen själva inte kan skaka fram.
 

trekker

Medlem
har du testat att boka via Expedia eller liknande, ibland hittar de resor som bolagen själva inte kan skaka fram.

Testade detta men det fungerar inte. Jag antar att flighten MAN - HEL endast raknas som en kvalificerad flight for BA om den ar kopt via BA. I och for sig sa ar det ju batter ur ett rent TP perspektiv att flyga BA via LHR - enda problemet ar ju att det gar at mer tid och lite mer pengar forstas.
 

trekker

Medlem
Nu har jag dessutom upptackt att det gar att boka rutten jag vill via BA's sida och billigare - men bara om jag startar I Finland och bokar "hemresan" som forsta resa och nasta veckas utresa som hemresa. Gar det att boka en resa t/r med langt datum emellan och daremellan boka flera resor som ar t/r fast med start pa andra sidan? Eller kommer hela systemet fallera om man gor detta?
 

nota bene

Medlem
Nu har jag dessutom upptackt att det gar att boka rutten jag vill via BA's sida och billigare - men bara om jag startar I Finland och bokar "hemresan" som forsta resa och nasta veckas utresa som hemresa. Gar det att boka en resa t/r med langt datum emellan och daremellan boka flera resor som ar t/r fast med start pa andra sidan? Eller kommer hela systemet fallera om man gor detta?
Det går utmärkt att saxa biljetter. Framförallt användbart vid minimum stay krav och liknande.
 

gdaily

Medlem
Nu har jag dessutom upptackt att det gar att boka rutten jag vill via BA's sida och billigare - men bara om jag startar I Finland och bokar "hemresan" som forsta resa och nasta veckas utresa som hemresa. Gar det att boka en resa t/r med langt datum emellan och daremellan boka flera resor som ar t/r fast med start pa andra sidan? Eller kommer hela systemet fallera om man gor detta?
Om du inte vill "fuska" (eller hålla på och klödda med en tur/returresa långt framn i tiden så finns det väl inget som hindrar att du bokar en enkelresa första vägen till Finland, och därefter utgår från Finland i dina bokningar?
 

trekker

Medlem
Det enklaste verkar helt enkelt att boka en enkelbiljett till LHR med BA och sen via Finnair boka en multitrip resa som avgar fran LHR och tillbaka till MAN. Enda problemet med detta r ju att man maste ut ur T5 pa LHR och utanfor terminalerna ta sig till T3 och sen checka in igen. Hur lang tid behover man for detta? 4 timmar?
 

agehall

Medlem
Det spelar ingen roll var du än köper biljetten. Avgörande är vilken bokningsklass du har reserverat.

Nja, riktigt så är det inte. Det som krävs är att BA flyger flighten (eller något av deras dotterbolag/wetleases) alt att det är bokat som BA-flightnr med annan oneWorld-operatör.
 

trekker

Medlem
Nja, riktigt så är det inte. Det som krävs är att BA flyger flighten (eller något av deras dotterbolag/wetleases) alt att det är bokat som BA-flightnr med annan oneWorld-operatör.


Nu ar forsta resan bokad, blen en t/r MAN - LHR med BA och sen en t/r LHR - JOE med Finnair. Blev tvingad till en natt pa Heathrow pa vagen hem och valde Jurys inn, ingen aning om det haller mattet men nara ar det. Hoppas resan trots ekonomiklass skall generera en del poang sa silvret snart kan kammas in.
 
Toppen