Senator
Moderator
Jag sitter och tittar på en snabb resa till New York och Toronto om två veckor. Hittat ett bra pris med American och British Airways till ORD som ligger runt 28.000kr utan någon form av förköpskrav eller minimum stay, så jag tänker flyga typ ARN-NYC, vara där ca 20t, flyga till ORD och vända upp till YYZ och sedan hem på något sätt.
Denna bokas i R-klass på British och D-klass på American. Vill helst boka British då chansen att använda GUF1 finns. Båda är näst lägsta bokningsklasser i Club World/Business.
Med Norge eller UK som Point of Sales (POS) är det helt omöjligt att hitta R1 från JFK, EWR, BOS, ORD, IAD, PHL på en torsdag eller fredag. American har en dagsflight ORD-LHR med plats, samma med British Airways BOS-LHR, men det kräver övernattning på Heathrow och första flighten hem nästa dag. Många flighter är även F0 A0, det finns enstaka platser i J, C eller D.
Förstår nu varför man satsar på Nordamerika. Verkar sjukt lönsamt.
Denna bokas i R-klass på British och D-klass på American. Vill helst boka British då chansen att använda GUF1 finns. Båda är näst lägsta bokningsklasser i Club World/Business.
Med Norge eller UK som Point of Sales (POS) är det helt omöjligt att hitta R1 från JFK, EWR, BOS, ORD, IAD, PHL på en torsdag eller fredag. American har en dagsflight ORD-LHR med plats, samma med British Airways BOS-LHR, men det kräver övernattning på Heathrow och första flighten hem nästa dag. Många flighter är även F0 A0, det finns enstaka platser i J, C eller D.
Förstår nu varför man satsar på Nordamerika. Verkar sjukt lönsamt.