Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

kristerj

Medlem
Skulle flyga från Taipei (TPE) till Bangkok (BKK) via Kuala Lumpur (KUL) med Malaysian. När jag ska checka in så meddelar incheckningsagenten att inkommande flyg från KUL är sent och att jag kommer att missa min anslutning i KUL, vilket också är dagens sista flight mellan KUL och BKK. Blir därför ombokad till Thais direktflight mellan TPE och BKK istället, smidigt gjort av Malaysian. Trist nog hamnade ombokningen i R-klass på Thai, så inga poäng till Eurobonus :(
Det blir inte heller några Avios eller TP till mitt British Airways konto. Väl hemma i Sverige går jag in på BA:s hemsida den 12/2 och laddar upp bekräftelsen på den ofrivilliga ombokningen samt beskriver ärendet med några rader. Den 14/2 så har korrekt antal Avios och TP (140 + 40) enligt ursprungsbokningen krediterats mitt konto. Snabbt och bra jobbat av BA:s kundservice! :)
 

pep

Medlem
Det tog kun 8 timer for BAEC at kreditere mig 4000 avios og 70 TP for min ufrivillige deportation med QR tilbage fra Vietnam DAD-DOH til JNB. QR forsøgte at sløre det hele ved ikke at udstede ny billet med billetnummer mens de patroniserede mig konstant (værre en Janteloven). Men via en FA ombord under flighten fik jeg fat i mit oprindelige billet nummer som angiveligt var blevet "forlænget" (men uden PNR). BAs sporhunde lugtede blod og fandt ud af det hele. De gav mig point for V-klasse som på den oprindelige billet. Tak BAEC, det havde jeg ikke regnet med, jeg havde kun 2 meget ukomplette BPs at gøre godt med. Jeg er BA-guld, det har måske hjulpet
 

Lukas2

Medlem
Fick ett mail från BA att de nu har gjort om voucherna, om man har någon sån för inställt flyg, till e-voucher. Så ska man kunna använda dem direkt via hemsidan vid bokning, istället för att behöva ringa till kundtjänsten och boka, som det var sagt innan. Så det borde ju underlätta för både dem och för oss med voucher. Nu får man bara hoppas man hinner använda den, innan den går ut.

saxat från mailet:

We’ve replaced your future travel voucher
Dear Mr Eriksson,

Good news. We’ve replaced your future travel voucher with a new eVoucher you can use on ba.com.

Why have we replaced your voucher?
To make it quicker and easier for you to make a booking. The future travel voucher we sent you doesn't work on ba.com and you could only use it by calling us.

This new eVoucher has exactly the same value as your previous future travel voucher.


Your new eVoucher details

xxxxx/xxxxxx/xxxxxx/xxxxxxxxxx

You can use this eVoucher to pay or part-pay for a new booking online. We’ll give you another eVoucher if you don’t use its full value.

Flights booked using your eVoucher must be completed by 30 April 2022. View our frequently asked questions for more information.

What happens to your previous future travel voucher?
Please disregard your future travel voucher email. Simply use the eVoucher details above to make a booking.


How to use your eVoucher
When you're ready to book, using your eVoucher couldn't be easier
  1. Find flights on ba.com
  2. Review your booking and enter your eVoucher details
  3. See your updated total and continue to payment
 

Mr Basic

Medlem
Fick ett mail från BA att de nu har gjort om voucherna, om man har någon sån för inställt flyg, till e-voucher. Så ska man kunna använda dem direkt via hemsidan vid bokning, istället för att behöva ringa till kundtjänsten och boka, som det var sagt innan. Så det borde ju underlätta för både dem och för oss med voucher. Nu får man bara hoppas man hinner använda den, innan den går ut.

saxat från mailet:

We’ve replaced your future travel voucher
Dear Mr Eriksson,

Good news. We’ve replaced your future travel voucher with a new eVoucher you can use on ba.com.

Why have we replaced your voucher?
To make it quicker and easier for you to make a booking. The future travel voucher we sent you doesn't work on ba.com and you could only use it by calling us.

This new eVoucher has exactly the same value as your previous future travel voucher.


Your new eVoucher details

xxxxx/xxxxxx/xxxxxx/xxxxxxxxxx

You can use this eVoucher to pay or part-pay for a new booking online. We’ll give you another eVoucher if you don’t use its full value.

Flights booked using your eVoucher must be completed by 30 April 2022. View our frequently asked questions for more information.

What happens to your previous future travel voucher?
Please disregard your future travel voucher email. Simply use the eVoucher details above to make a booking.


How to use your eVoucher
When you're ready to book, using your eVoucher couldn't be easier
  1. Find flights on ba.com
  2. Review your booking and enter your eVoucher details
  3. See your updated total and continue to payment
Min voucher har inte konverterats till eVoucher:(. Kanske beror det på att jag själv valde att ta en voucher innan flighten blev inställd? :rolleyes:
 
Jag tycker verkligen om att rad 1 är mjukblockad för BA-Guld.:)
På langdistanse er det vel en hard block på nødutgang seter og rad 1 på 380? Ellers er det soft block på alle seter som slår inn 72t før avgang. Hvis ikke flyet er fullt får man da ofte blokkert sete ved siden av som BA gull (og sølv)
 

palmen

Moderator
Står att jag är guld fram till februari 2022, det förlängdes ju förra sommaren.
Ser dock inte riktigt hur jag ska kunna flyga in guld igen i år då i stort alla resor 2021 är inställda för mig, även om kraven nu sänkts med 25%.

Förhoppningsvis kan man ta en sväng förbi GF och Finnair non Schengen loungen innan guldet eventuellt löper ut.
 
Toppen