Senaste nytt

British Airways-bussen: London City till JFK

Concorde

Founding Member
BA Club World London City. 32 säten endast businessklass. Föga överraskande är sträckan London - New York en av världens mest trafikerade. Premium kabiner, dvs allt över turistklass har historiskt varit mycket lönsamma. business och första klass är guldgruvor förutsatt att den globala ekonomin inte är i botten. Text och foto: Alex Jasinski Vad som…
 

Senator

Moderator
Hej,<br />
<br />
Jag köpte en ARN-LHR, LCY-JFK, JFK-LHR-ARN resa under BAs "Boxing Day Sale" för ca 14tkr. Som "Concorde" skriver, passar det utmärkt för resande som har affärer i London. Jag fick nästa 2 hela arbetsdagar i London med i priset, en innan påsk och en efter. Perfekt för min del!<br />
<br />
Jag valde att inte resa med till LCY i BA CE. Jag tycker BA borde göra som LH med dessa E170/190; lämna platsen bredvid fri. Jag hade en resa med fullt plan, och ingen bra mat i vintras. Så jag väljer alltid "mainline" BA till London, och inte till/från LCY.<br />
<br />
För min del var det några höjdpunkt:<br />
Ett tyst flygplan - vad lugnt och skönt A318an var<br />
Den snabba processen i Shannon med US INS &amp; Customs (outsourcat till irländarna)<br />
JFK processen vid ankomst helt underbar<br />
SMS/Mail access<br />
<br />
Men om jag tittar på BAs "Value Prop", hur BA positionerar detta att vara bättre än CW Mainline har jag några (små) saker jag vill ändra:<br />
LCY loungen var inte mycket att skriva hem om. Men, flygplatsen har inte så mycket mera utrymme, det är väl problemet<br />
Jag gillar inte bli serverat mat i affärsklass på en bricka. Ja, jag vet att detta låter lite kaxigt, men jag får skolmatskänsla av detta trots vit duk på brickan. <br />
Det fanns lite att välja på i vinlistan<br />
<br />
Annars, underbart och reser gärna denna väg igen.
 

Concorde

Founding Member
Kul att fler svenskar fattat grejen och testat BAby bussen. :) Anledningen till att loungen är så liten och begränsad i utbud är enkel; tanken är inte att man ska spendera tid i loungen. Snarare är det en pitstop då LCY-JFK tillåter incheckning 20 minuter före avgång.
 

swede77

Medlem
Hade ingen aning om denna connection, och kommer absolut kunna kombinera den med lunchmöten i London innan avfärd, gillar iden att sköta passkontroll i Shannon o sedan bara glida in i New York.Tack för denna rapport!
 

Senator

Moderator
OBS! Om ni bokar idag så kan man via AA.com boka med samma pris som mainline via LHR. Dock tar BA själv ca 1500kr mer per väg på samma rutt.
 
Toppen