Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

gunry

Medlem
Tack för info, agehall och Homer. Jag är/var inte riktigt insatt i hur TP räknades för inrikes USA.

Denna frågan kanske hör hemma någon annanstans, men hur ser routing coden ut i ITA när jag skall byta flygplats i London? Min nuvarande ser ut så här (ARN-JFK): "HEL LHR / f ..IL28SALE".
 

Homer

Medlem
Last edited:

agehall

Medlem
Tack för info, @agehall och @Homer. Jag är/var inte riktigt insatt i hur TP räknades för inrikes USA.

Denna frågan kanske hör hemma någon annanstans, men hur ser routing coden ut i ITA när jag skall byta flygplats i London? Min nuvarande ser ut så här (ARN-JFK): "HEL LHR / f ..IL28SALE".

Jag brukar speca flygbolag istället för connection points. Typ AY BA BA001 osv istf HEL LHR osv. Det funkar iaf.

På sommaren kan du ju ta en tur till Alaska (JFK-PHX och PHX-ANC ger båda 210TPs)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


En riktig fakirtur :p

Oh, jag ska ev till Alaska i sommar, och det där är ju helt klart intressant. Köra det åt ena hållet och sedan open jaw hem från Chicago eller något sådant.
 

agehall

Medlem
Använd multi-city-sökning och relevanta routingkoder per segment helt enkelt. Det låter konstigare än vad det är.
 

gunry

Medlem

agehall

Medlem
Jag får det till (40+80+210+140+60)*2 = 1060, förutsatt att du får JFK-LAX i business på en tvåklass-kärra och sedan LAX-SFO i F.
 

Homer

Medlem
Jepp, miss av mig. Sorry. Fick ihop GOT-HEL-LHR,LCY-JFK-LAX-SFO t/r. 1020 TP om jag räknat rätt. 29k avios för mig som BAEC Bronze.

Om du kommer att gå från Bronze till Silver under resan tjänar du mer Avioser på att inte lägga in flightnumret
i bokningen, utan att efterregistrera ett segment i sänder, systemet registrerar annars inte när du kvalificerat för Silver utan ger dig Brons bonus på segment där du borde fått silverbonus.
 
Toppen